دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در پروژه ۶ میلیارد دلاری پتروپالایش بندرعباس

قائم مقام شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان گفت: برای تأمین سرمایه ۶ میلیارد دلاری فاز نخست پتروپالایش بندرعباس مذاکرات با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی صنعتگر امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (آی‌پی‌اف) در یک نشست تخصصی با عنوان «نقشه‌راه توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی ایران» با اشاره به اینکه گروه شستان در چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی سرمایه‌گذاری کرده است، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف ما در حوزه سرمایه‌گذاری تمرکز بر توسعه زنجیره ارزش افزوده است، زیرا سود سهامداران ما در این بخش خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون گروه شستان در بخش بالادستی در سه میدان گازی در جنوب کشور سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: راهبرد این گروه در حوزه پتروشیمی تأمین زیرساخت‌ها، مهندسی و مدیریت و تأمین مالی است، ضمن آنکه در پتروشیمی مکران بحث زیرساخت‌ها نسبت به دیگر راهبردها بسیار پر رنگ به نظر می‌رسد، از این رو همین جا دست سرمایه‌گذاران را برای ورود به این عرصه می‌فشاریم.                          

قائم مقام شرکت سرمایه‌گذاری شستان ادامه داد: پروژه‌های پتروشیمی مرجان، بدر شرق، ۲۲ مخزن ذخیره‌سازی عسلویه، فاز دوم پتروشیمی بوشهر، فاز سوم پتروشیمی بوشهر و طرح توسعه پتروشیمی آریاساسول از دیگر طرح‌های شرکت سرمایه‌گذاری شستان است.  

صنعتگر از اخد مجوز خرید کشتی حمل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی خبر داد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در مجموع در پتروشیمی‌های مرجان و بوشهر در حوزه متان بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ تن در سال محصول صنایع تکمیلی تولید خواهیم کرد، قصد داریم در این مجتمع‌ها متان را به ام‌تی‌او و ام‌تی‌او پلاس تبدیل کنیم.    

وی با اشاره به ساخت پترو پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای بندر عباس، از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای حضور در فاز نخست این طرح دعوت و اظهار کرد: در فاز نخست این طرح ۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز است.

کد خبر 471907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =