افزایش ۲ برابری درآمد پتروشیمی بندر امام تا ۵ سال آینده

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام ایجاد سود پایدار و بهره‌وری در سرمایه‌گذاری را از اهداف راهبردی پتروشیمی بندر امام برشمرد و تصریح کرد: تا پنج سال آینده تولید این مجتمع از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنونی به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و درآمد سالانه از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و حاشیه سود ۱۷ درصد کنونی به ۴۵ درصد خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، سپهدار انصاری‌نیک بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (آی‌پی‌اف) در نشست تخصصی فرصت‌های همکاری و توسعه در زمینه پتروشیمی با اشاره به پنجاهمین سال تأسیس پتروشیمی بندر امام گفت: براساس برنامه‌ریزی تا ۱۰ سال آینده نوسازی و ساخت واحدهای نو در این پتروشیمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پنج سال آینده ایجاد تنوع در محصولات خود را در دستور کار داریم، افزود: در آینده نزدیک چهار محصول جدید به تولید مجتمع افزوده خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام وجود یوتیلیتی و خطوط لوله تأمین خوراک متمرکز، ۳۰۰ هکتار زمین آزاد در مجاورت مجتمع، درآمد سالانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری و منابع انسانی متخصص را از جمله مزیت‌های رقابتی پتروشیمی بندر امام دانست و اظهار کرد: سیاست اصلی ما در آینده تکمیل زنجیره ارزش و پیشگیری از خام‌فروشی است‌.

انصاری ایجاد سود پایدار و بهره‌وری در سرمایه‌گذاری را از دیگر اهداف راهبردی پتروشیمی بندر امام اعلام و تصریح کرد: تا پنج سال آینده تولید این مجتمع از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کنونی به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن و درآمد سالانه از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار و حاشیه سود ۱۷ درصد کنونی به ۴۵ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همه اهداف پتروشیمی بندر امام  در ۵ تا ۱۰ سال آینده به ۲ میلیار و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که با توجه به افزایش خوراک به‌ نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاری را بتوان در صورت رضایت سهامداران (۲۰ تا ۳۰ درصد درآمد سالانه) از منابع داخلی تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اشاره به سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری این پتروشیمی طی ۵ تا ۱۰ سال آینده در طرح‌های نوسازی و توسعه‌ای گفت: مذاکرات با طرف‌های خارجی برای جذب ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در جریان است.

کد خبر 471914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =