متانول از ظرفیت‌های اصلی درآمدزایی در آینده است/ به فکر توسعه زنجیره باشیم

کارشناس ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) گفت: متانول می‌تواند یکی از ظرفیت‌های اصلی درآمدزایی در آینده باشد، از این رو باید به فکر توسعه زنجیره آن نیز باشیم.

به گزارش خبرنگار شانا، رافیک آمورا، عصر دوشنبه ( ۱۱ اردیبهشت‌ماه) در جریان برگزاری نشست تخصصی فرصت‌های همکاری و توسعه در زمینه پتروشیمی در چهاردهیمن همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی (آی‌پی‌اف) با اشاره به مبحث درآمدزایی گاز در صنعت پتروشیمی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی به‌ویژه در حوزه صنایع پایین‌دستی می‌تواند از منظر تنوع درآمدزایی برای صادرکنندگان گاز قابل توجه باشد.

وی با بیان اینکه یکی از تولیدکنندگان بزرگ مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) است، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۹ کشور عضو این مجمع با سهم ۷۲ درصدی در تولید گاز جهان، ۵۰ درصد از  صادرات گاز دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

کارشناس ارشد مجمع کشورهای صادرکننده گاز، صنعت پتروشیمی را صنعتی سرمایه‌بر دانست و افزود: بازگشت سرمایه در بخش‌های پایین‌دستی صنعت پتروشیمی در مقایسه با سایر صنایع چند برابر سریع‌تر است.

آمورا با بیان اینکه هم‌اکنون ایران، عربستان و آمریکا بزرگ‌ترین صادرکنندگان عمده متانول در جهان هستند و مصرف این ماده هم‌اکنون نسبت به گذشته در حال افزایش است، گفت: متانول می‌تواند یکی از ظرفیت‌های اصلی درآمدزایی در آینده باشد، از این رو باید به فکر توسعه زنجیره آن نیز باشیم.

وی به افزایش مصرف کود شیمیایی در جهان به‌خصوص در کشورهای آفریقایی اشاره و تصریح کرد: بیشتر کشورهای آفریقایی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در حوزه کود اوره هستند، مصرف این ماده هم‌اکنون سالانه در جهان به ۲۸۸ میلیون تن رسیده است.

کد خبر 471979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =