اجرای طرح کارورزی حین تحصیلات مهندسی (حتم) در دانشگاه صنعت نفت

رئیس دانشگاه صنعت نفت، هدف از برگزاری طرح دوره کارورزی حین تحصیل را افزایش مهارت و کسب شایستگی‌های شغلی دانشجویان دانشگاه در رشته‌های تحصیلی برشمرد.

به گزارش شانا، کریم سلحشور با اشاره به برگزارش اجرای طرح کارورزی حین تحصیلات مهندسی (حتم)، گفت: دانشگاه صنعت نفت یک دانشگاه مأموریت‌گراست که همواره پیشتازی خود در ارائه یک الگوی منحصر به‌فرد و کارآمد در نظام آموزش مهندسی کشور را با برخورداری از فضای مشترک دانشگاه و صنعت حفظ کرده است.

وی افزود: از بدو تأسیس دانشگاه صنعت نفت در سال ۱۳۱۸، نظام آموزش مهندسان خود را با گذراندن دو پنجم اوقات تحصیلی در دانشگاه و سه پنجم آن در پالایشگاه آبادان برنامه‌ریزی می‌کرد.

رئیس دانشگاه صنعت نفت در ادامه از شعار سال مبنی بر نگاه‌محوری به رشد تولید یاد و تصریح کرد: امروز دانشگاه طرح کارورزی تازه‌ای را به‌منظور توسعه اشتغال‌پذیری و کارآفرینی فارغ‌التحصیلان دانشگاه با همکاری و مساعدت پالایشگاه آبادان اجرا می‌کند و برای نخستن بار در کشور با بهره‌گیری از تجارب موفق این دانشگاه در سال‌های گذشته زمینه لازم برای حضور مستمر دانشجویان دانشگاه را در خلال دوران تحصیل فراهم می‌کند.

سلحشور جزئیات اجرای این طرح را تشریح کرد و افزود: در این طرح دانشجویان در هر نیم‌سال تحصیلی متناسب با رشته تحصیلی خود در واحدهای عملیاتی پالایشگاه آبادان بر مبنای ظرفیت‌های جایابی‌شده حضور خواهند یافت و این کارورزی به‌طور هم‌زمان تحت نظارت استاد راهنمای دانشگاهی و استاد راهنمای صنعتی با عنوان منشور صنعتی به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی ارتباط نزدیک بخش دانشگاه و صنعت را هدف اصلی این طرح دانست و گفت: بدیهی است که ارتباط مؤثر و هدایت‌شده دانشجویان از سوی خبرگان صنعتی در محیط عملیاتی صنعت تحت نظارت استادان دانشگاه با مشارکت کارشناسان خبره صنعتی نه‌تنها در چرخه هدایت هدفمند تحصیلی انتخاب دروس مرتبط و هدف‌دار در دوران تحصیل و مهارت‌اندوزی دانشجویان نقش بسزایی خواهد داشت، بلکه در تقویت رویکرد حل مسئله از سوی دانشجویان و استادان دانشگاه در کلاس‌های درس به‌منظور یافتن راه‌حل‌های مهندسی برای رفع مسائل و چالش‌های صنعت در اکوسیستم علم و فناوری دانشگاه بازتاب می‌یابد.

رئیس دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: به این ترتیب فرآیند شکل‌گیری موضوع‌ها در پروژه‌های دانشگاهی و هدایت ایده‌پردازی در سمت و سوی خطوط راهنمای مبتنی بر نیازهای واقعی صنعت برای تشکیل واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق ایده تا محصول تجلی می‌یابد. بدیهی است دانشجویانی که در این طرح شرکت می‌کنند پس از فارغ‌التحصیلی توانایی بالایی در اشتغال و کارآفرینی خواهند داشت.

سلحشور در پایان به راه‌اندازی طرح کلیدی نخستین فراخوان دعوت کشوری از مدرسان صنعتی و منتورهای صنعتی در هفته جاری اشاره کرد و گفت: این طرح حلقه دیگری از منظومه تحولی نظام آموزشی و پژوهشی نوین دانشگاه صنعت نفت در تحقق تکالیف سند راهبردی پنج‌ساله دانشگاه است.

کد خبر 472019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =