ایران آماده به اشتراک‌گذاری دستاوردهای صنعت نفت خود به سوریه است

رئیس‌جمهوری گفت: ایران آماده تبادل تجربه‌ها و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود در عرصه‌های برق، انرژی، گاز و نفت، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت، علم و فناوری با فعالان اقتصادی و تجاری سوریه است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) در نشست مشترک فعالان اقتصادی سوریه و ایران با بیان اینکه امروز اراده دو کشور بر توسعه روابط در همه حوزه‌هاست، اظهار کرد: در نشستی که با رئیس‌جمهوری سوریه داشتم درباره راه‌های توسعه روابط اقتصادی و تجاری و موانع آن بحث و تصمیم‌گیری شد.

وی افزود: روح حاکم بر مذاکرات ناظر بر رفع موانع اقتصادی و تجاری برای تجار و فعالان اقتصادی دو کشور بود، همچنین ۱۵ سند همکاری امضا شد تا هر کاری لازم است انجام و فصلی نو از فعالیت‌های اقتصادی و علمی و فناوری بین دو کشور ایجاد شود.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه سوریه کشوری ثروتمند با مردمی اهل تلاش، فعالیت و خلاق است که سابقه درخشانی در عرصه کار و فعالیت دارند، تصریح کرد: سوریه کشوری غنی است و در عرصه کشاورزی، تجارت و فعالیت‌های صنعتی زمینه‌ها و ظرفیت‌های خوبی دارد که متأسفانه امروز مورد ظلم دشمن واقع شده و منابع نفت و گاز آن در حال غارت از سوی دشمن است، اما برون‌رفت از این شرایط با مردم مقاوم و تلاشگر سوریه کاملا امکان‌پذیر و آینده برای سوریه روشن و امیدوارکننده است.

رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجریبات خوبی در عرصه‌های برق، انرژی، گاز و نفت، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت، علم و فناوری دارد و آماده تبادل تجربه‌ها و به اشتراک گذاشتن دستاوردهای خود با فعالان اقتصادی و تجاری کشور دوست و برادر سوریه است.

وی با اشاره به مذاکرات میان مقام‌های دو کشور و اسناد همکاری امضا شده، اظهار کرد: تصمیم‌های خوبی بین دو کشور گرفته شده است که نتایج آن به‌زودی به اطلاع شما خواهد رسید.

شایان یادآوری است که رئیس‌جمهوری بامداد امروز (جمعه، ۱۵ اردیبهشت‌ماه) پس از پایان سفر دو روزه خود به سوریه در بدو ورود به تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر گفت: موضوع همکاری در زمینه تولید و توزیع انرژی، تسهیل همکاری‌های اقتصادی و تجاری با تأسیس بانک و بیمه مشترک و به صفر رساندن تعرفه‌های تجاری بین دو کشور، تقویت و گسترش ترانزیت میان ایران، عراق و سوریه، تلاش طرف سوری و مساعدت ایران برای احیای ظرفیت‌های کشاورزی، صنعتی و انرژی سوریه پس از جنگ و تسهیل سفرهای زیارتی میان دو کشور از جمله محورهای ۱۵ سند همکاری بود که میان دو کشور امضا شد.

کد خبر 472064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =