کلیات برنامه مشترک دستگاه‌های دولتی برای مهار تورم و رشد تولید تأیید شد

کلیات برنامه مشترک دستگاه‌های دولتی برای مهار تورم و رشد تولید در نشست شورای اقتصاد در ۱۰ بند تأیید و مقرر شد جزییات برنامه‌های هر دستگاه تا پایان هفته در برنامه‌ای واحد و جامع تلفیق و برای اجرا ابلاغ شود.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی روز شنبه (۱۶ اردیبهشت‌ماه) در نشست شورای اقتصاد که با هدف بررسی برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی، به‌منظور پیگیری برنامه دولت برای مهار تورم و رشد تولید برگزار شد، با تأکید بر پیگیری برنامه‌های ارائه‌شده، به دستگاه‌های مسئول تا پایان هفته فرصت داد در نشست‌هایی با مسئولیت دبیرخانه شورا، پیشنهادهای خود را برای هماهنگی همسو با اجرای برنامه و رفع موانع پیش روی آن ارائه کنند.

وی با تأکید بر اهمیت تهیه پیوست رسانه‌ای، به‌منظور تحقق برنامه جامع دولت برای مهار تورم و رشد تولید و تعیین راهکارهای چگونگی جذب مشارکت مردم برای تحقق شعار سال در این برنامه گفت: اطمینان دادن به مردم نسبت به تضمین اصل و سود سرمایه‌های آنها و تحقق مشارکت موثر مردمی برای اجرای شعار سال از اهداف این برنامه خواهد بود.

رئیس‌جمهوری از رئیس کل بانک مرکزی خواست هرچه سریع‌تر برنامه و دستورعمل‌های لازم برای اعمال مؤثر حکمرانی دولت بر پول ملی را تدوین کنند و با نظارت دقیق به اجرا بگذارد.

رئیسی همچنین با اشاره به حوزه اختیارات و وظایف و ترکیب شورای اقتصاد، بر ضرورت فعال‌تر شدن این شورا تأکید و تصریح کرد: دبیرخانه این شورا که با مسئولیت رئیس سازمان برنامه و بودجه است باید به شکل مؤثری فعال شود و بر اجرای مصوبه‌های آن نظارت دقیق داشته باشد.

در این نشست کلیات برنامه مشترک دستگاه‌های دولتی برای مهار تورم و رشد تولید در ۱۰ بند تأیید و مقرر شد جزییات برنامه‌های هر دستگاه تا پایان هفته در برنامه‌ای واحد و جامع تلفیق و برای اجرا ابلاغ شود.

برنامه‌های کاهش کسری بودجه دولت، تسویه بدهی‌های دولت به بخش خصوصی، کاهش ناترازی‌های شبکه بانکی، کاهش ناترازی‌های ارزی و کنترل نقدینگی و انضباط بانکی پنج محور بخش مهار تورم و برنامه‌های هدایت اعتبارات بانکی به بخش تولید، رفع موانع تولید، عرضه دارایی‌های مالی، توسعه دیپلماسی اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار خارجی و اصلاح ناترازی‌های انرژی نیز پنج محور بخش رشد تولید در برنامه جامع دولت برای مهار تورم و رشد تولید هستند.

کد خبر 472142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =