همکاری‌های آموزشی وزارت‌خانه‌های نفت ایران و عراق توسعه می‌یابد

تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق امضا شد.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق همزمان با برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه)، به امضای مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق رسید.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور روز سه‌شنبه به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت برگزار شد، در این نشست محورهای همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز امروز (چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه) در رأس هیئتی به عراق سفر کرد و در جریان این سفر با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق برای افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی مذاکره می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفت‌وگو با عبداللطیف‌ رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیازهای دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.

کد خبر 472328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =