امنیت پایداری انتقال گاز در خطوط لوله غرب کارون تثبیت شد

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز از احداث ایستگاه کاتدی به‌منظور تثبیت پایداری انتقال گاز در خطوط لوله غرب کارون با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرفه‌جویی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، ابوالفضل ظهیری گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجادشده در استفاده از ایستگاه‌های کاتدی خطوط لوله گاز در غرب کارون در سال‌های اخیر و ایجاد اختلال در فرآیند کنترل خوردگی، واحد تعمیرات برق و کنترل خوردگی خطوط لوله منطقه موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: پس از بررسی‌ها و تصمیم‌های گرفته‌شده، طراحی، احداث و جانمایی ایستگاه جدید کاتدی در دستور کار قرار گرفت تا امنیت را مجدد در پایداری انتقال ایمن و بهره‌ور گاز روی خطوط لوله غرب کارون در محوطه ایستگاه سی‌جی‌اس شرکت گاز استان خوزستان برقرار کند.

مدیر منطقه یک عملیات انتقال گاز ادامه داد: در احداث این ایستگاه از لوله‌های مستعمل در بستر آندی استفاده و با توجه به شرایط محیطی، کابل‌های مثبت و منفی در عمق ۷۰ سانتی‌متری و با فونداسیون بتنی برای استقرار ترانس ایجاد شده است.

ظهیری تصریح کرد: این پروژه با رعایت همه نکات ایمنی و استفاده بهینه از امکانات موجود، حداقل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صرفه مالی به همراه داشت.

کد خبر 472451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =