اختصاص ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی صنعت نفت به خوزستان

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از اختصاص ۱۲.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار صنعت نفت طی ۲ سال اخیر به‌منظور عمران استان خوزستان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نشست تبیین عملکرد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی روز شنبه (۲۳ اردیبهشت‌ماه) با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مشاور و نماینده مدیرعامل در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، امام جمعه شهرستان هفتکل، فرماندار شهرستان کارون، فرماندار شهرستان رامشیر، خانواده شهدای معزز دفاع مقدس فرجوانی، برخی مسئولان استانی و ائمه جماعات به میزبانی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

علیرضا دانشی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست با ارائه گزارشی از اقدام‌های اثرگذار حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت، به گستردگی فعالیت‌های مناطق در حوزه‌های مختلف مانند اقدام‌های حمایتی در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله تا مددرسانی همسو با رفاه مناطق کمتر برخوردار استان و فعالیت‌های محیط زیستی اشاره کرد و گفت: در نظر داریم نسبت به هدفمند بودن و تمرکز هزینه‌ این قبیل اقدام‌ها در تأسیسات زیرساختی توسعه‌ای و مولد عام‌المنفعه منطقه اقدام کنیم.

وی ضمن تأکید بر اختصاص ۱۲.۵ همت اعتبار برای عمران استان خوزستان که در اختیار مسئولان قرار گرفته است، افزود: مناطق نفت‌خیز جنوب فقط در مقام تأمین‌کننده این اعتبارات است و وظیفه بهره‌برداری و توزیع آن به مسئولان استان تفویض شده است بنابراین اگر فرآیند توزیع و هزینه این اعتبارات به نحو مطلوب و عادلانه انجام شود، شاهد رضایتمندی مجاوران و مردم شریف این خطه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه در دولت سیزدهم همه معوقه‌های سازمان مانند تعهد حذف آلایندگی را به مبادی امر پرداخت کرده‌ایم، ادامه داد: به‌عنوان نماینده وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران عرض می‌کنم که با نظر مثبت مسئولان بالادستی، چنانچه آثار مثبت این قبیل اعتبارات در جامعه پیرامونی سرزمین‌های نفتی متجلی شود، این وعده را می‌دهیم که در خصوص افزایش آن مجوزهای لازم گرفته شود.

حجم پروژه‌های مسئولیت اجتماعی نفت در دولت سیزدهم قابل مقایسه با پیش از آن نیست

عبدالله افرازه شهاوند، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه اقدام‌های عام‌المنفعه، گفت: حجم پروژه‌های مسئولیت اجتماعی مناطق نفت‌خیز جنوب در استان پس از استقرار دولت سیزدهم‌ نسبت به دوره‌های پیش قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر اولویت جذب نیروی بومی برای اشتغال در تأسیسات نفتی استان اظهار کرد: انتظار داریم مناطق نفت‌خیز جنوب به‌منظور ایجاد بستر آموزشی مناسب برای مجاوران اقدام کند و پرورش نیروی کیفی برای پذیرش وظایف فنی و تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد.

سعید کعبی، فرماندار شهرستان کارون نیز در این نشست با تبیین اهمیت و ظرفیت‌های شهر کارون به دلیل واقع شدن در میان بخش‌های بسیار با اهمیت صنعت نفت و صنایع جانبی و واقع شدن در مسیر تأمین آب پنج شهرستان جنوبی استان، از مسئولان خواست به‌منظور محرومیت‌زدایی از این منطقه اقدام کنند و امکانات حداقلی برای کمک به تجهیز سیستم‌های سرمایشی و آموزشی مدارس در نظر گیرند.

کد خبر 472556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =