ضرورت شتاب‌بخشی به روند همکاری شرکت‌های متوسط و کوچک ایران و روسیه

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت اظهار کرد که در سطح شرکت‌های متوسط و کوچک ایران و روسیه می‌تواند ارتباط بهتری برقرار شود و تجربه نشان می‌دهد همکاری‌ها در این سطح زودتر به نتیجه می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، احمد اسدزاده صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه) در آیین گشایش نخستین نشست B2B شرکت‌های ایرانی و روس در مرکز همایش‌های بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت ضمن اشاره به سفر امروز الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه به تهران گفت: آقای اوجی، وزیر نفت امروز میزبان آقای نواک خواهد بود و فردا (چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) شرکت‌های ایرانی و روس فعال در صنایع نفت و گاز که امروز با هم مذاکره می‌کنند و به توافق می‌رسند در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) در حضور وزیر نفت و معاون نخست‌وزیر روسیه قرارداد امضا می‌کنند.

وی افزود: در حاشیه نخستین روز از برگزای بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری فدراسیون روسیه (روس کانگرس) سه نشست تخصصی با عناوین «نظم نوین انرژی، منافع مشترک و تهدیدها»، «تقویت همکاری‌ها و مدیریت رقابت» و سازوکارها و نیازها» در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان اینکه همکاری‌های ایران و روسیه وارد مرحله‌ای حساس شده و پروژه‌های بزرگی هم تعریف شده که در حال پیگیری است، تصریح کرد: کارهای بزرگ، ظرافت‌ها و حساسیت‌های خودش را دارد و انتظار نتیجه کوتاه‌مدت درست نیست.

اسدزاده با اشاره به ضرورت شتاب‌بخشی به روند همکاری شرکت‌های کوچک ایرانی و روس گفت: به‌ نظر رسید نیاز است در سطح شرکت‌های متوسط و کوچک، ارتباط بهتری برقرار شود و تجربه نشان می‌دهد همکاری‌ها در این سطح زودتر به نتیجه می‌رسد و در سرعت‌بخشی به تقویت روابط بسیار مؤثر است.

وی افزود: امیدواریم این نشست یک آغاز باشد و در آینده نزدیک شاهد برگزاری نشست‌هایی مشابه باشیم، زیرا این حرکت به توسعه روابط کمک می‌کند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت تأکید کرد: در شرایط تحریم تجهیزات بزرگ و مؤثری از جمله تأسیسات سرچاهی ۱۵ هزار تنی در ایران ساختیم، ۹۰ درصد کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت را بومی‌سازی کردیم و اکنون به روسیه هم کاتالیست صادر می‌کنیم. در ادامه این نشست با فناوری‌های پرشمار دیگر شرکت‌های ایرانی آشنا می‌شوید که همه آنها در شرایط سخت تحریم تولید شده‌اند.

کد خبر 472586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =