بررسی الگوهای سرمایه‌گذاری برای توسعه میدان‌های نفت و گاز با مشارکت روس‌ها

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و قائم‌مقام معاون مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه درباره نحوه همکاری در آینده برای توسعه میدان‌های نفت و گاز گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و ویتالی مارکلوف، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت دولتی گازپروم روسیه روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت‌ماه) در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) دیدار و درباره زمینه‌های همکاری‌ در قالب تفاهم‌نامه همکاری ۴۰ میلیاردی بین دو شرکت گفت‌وگو کردند.

در این دیدار درباره توسعه میدان‌های نفت و گاز و الگوهای سرمایه‌گذاری پیشنهادی دو طرف مذاکراتی فشرده‌ انجام شد.

دیدارها و مذاکرات فشرده روز سه‌شنبه مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت ایران و گازپروم در قالب تفاهم‌نامه‌های پیشین برای توسعه میدان‌های نفت و گاز با این شرکت دولتی روسیه انجام شد.

در پایان این مذاکرات مقرر شد مذاکرات فنی پیچیده و جدی برای بررسی پیشنهادهای دو طرف و تعریف نحوه همکاری تداوم داشته باشد.

به گزارش شانا، تفاهم‌نامه همکاری راهبری بین شرکت‌های ملی نفت ایران و گازپروم ۲۸ تیرماه پارسال (۱۴۰۱) به‌صورت آنلاین به امضای مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و قائم مقام مدیرعامل شرکت گازپروم رسید.

در همین حال نشست مشترک هیئت‌های ایران و روسیه و ایران با حضور جواد اوجی، وزیر نفت و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه وجمعی از مدیران ارشد دو کشور شامگاه سه‌شنبه در در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران (باشگاه کوشک) برگزار شد.

دستورکار این نشست پیگیری محورهای همکاری ایران و روسیه در زمینه انرژی و در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، انرژی اتمی، برق و نیرو بود که ضمن مرور و بحث و بررسی تفاهم‌های پیشین، حل و رفع موانع موجود برای اجرایی‌ شدن تفاهم‌ها مورد تأکید دو طرف قرار گرفت، در حوزه نفت مقرر شد طرف روس مطالعات میدان‌های نفتی ایران را به‌زودی تکمیل کند و ارزیابی‌های خود را درباره آنها ارائه دهد.

در پایان نشست رؤسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه که عصر امروز (‌چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه) با حضور وزیر نفت و معاون نخست‌وزیر روسیه در مرکز همایش‌های تخصصی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد، ۱۰ تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری در بخش‌های صنعتی، انتقال فناوری و ازدیاد برداشت بین دو طرف امضا شد.

به گزارش شانا، هیئت بلندپایه روسیه به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور ضمن شرکت در نخستین نشست‌ B2B شرکت‌های ایرانی و روس در بخش نفت و گاز در محل پژوهشگاه صنعت نفت، در آیین رسمی گشایش بیست‌و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حاضر شد.

برگزاری نشست‌های مشترک برای بررسی همکاری‌های دوجانبه و شرکت در نشست‌های B2B از اهداف اصلی سفر هیئت بلندپایه روس به تهران به‌شمار می‌آید. در این دیدارها محورهای همکاری دوجانبه در بخش‌های بانکی، ترانزیت، نفت، گاز و پتروشیمی بررسی شد.

براساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، نمایندگان ۲۸ شرکت روس طی چهار روز حضور در نمایشگاه در بیش از ۴۰۰ نشست مذاکره و گفت‌وگوی مستقیم با فعالان اقتصادی بخش خصوصی شامل تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات صنعت نفت و گاز حضور می‌یابند، همچنین نشست‌هایی چندجانبه با مقام‌ها و مسئولان دولتی خواهند داشت.

در حاشیه نخستین روز بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، سه نشست‌ تخصصی با هدف تهیه نقشه‌راه همکاری‌های نفتی ایران و روسیه با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری روسیه (روس‌کانگرس) و مؤسسه مطالعات بین‌المللی انرژی برگزار شد.

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه طی روزهای هشتم تا دهم آبان‌ماه ۱۴۰۱ به میزبانی روسیه برگزار و در این رویداد، همکاری‌های دو کشور در کارگروه‌های مختلفی از جمله همکاری‌های تجاری و اقتصادی، مالی و بانکی، حمل‌ونقل و گمرک، صنعت و معدن، کشاورزی، انرژی، سلامت و بهداشت و همکاری‌های علمی، فناوری و نوآوری، پیگیری و در پایان یادداشت تفاهم شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک و نقشه راه همکاری‌های بلندمدت دو طرف امضا شد.

کد خبر 472703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =