نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران نمادی از خنثی‌سازی تحریم‌هاست

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت: تولید فناورانه و مصرف بهینه» نمادی از خنثی‌سازی تحریم‌هاست.

زهره الهیان در حاشیه بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی نفت و حضور گسترده شرکت‌های داخلی و خارجی نمادی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در حوزه نفت و گاز است، اظهار کرد: صنعت نفت امروز ظرفیتی برای دیپلماسی اقتصادی کشور است.

وی افزود: تفکراتی وجود دارد که عنوان می‌کند هیچ گزینه‌ای جز مذاکرات هسته‌ای وجود ندارد، اما این شکوه توانمندی‌ها در عرصه‌های مختلف به‌ویژه صنعت نفت نشان‌دهنده آن است که اگر ظرفیت‌ها را بشناسیم و از آنها استفاده کنیم بی‌شک تحریم‌ها را خنثی خواهیم کرد.

نماینده تهران، ری، شیمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تأکید بر اینکه باید زمینه برای فعالیت بخش خصوصی در صنعت نفت مهیا شود، تصریح کرد: در بحث افزایش تولید میدان‌های نفتی و آماده کردن زیرساخت‌ها و حمایت از دانش‌بنیان‌ها می‌توانیم با برداشتن موانع از پیش روی بخش خصوصی از این نعمت برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

الهیان اظهار کرد: مجلس معتقد است باید زیرساخت‌های صنعت نفت تقویت شوند، البته در این میان مجلس شورای اسلامی در بحث بودجه حمایت‌های لازم را از این صنعت انجام می‌دهد.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد، این رویداد هر روز از ساعت ۹ تا ۱۷ دایر است و ۳۰ اردیبهشت‌ماه (شنبه) به‌کار خود پایان می‌دهد. نمایشگاه امسال با رونق دوباره صنعت نفت شاهد حضور ۲۰۰ شرکت خارجی از ۱۳ کشور جهان است.

کد خبر 472718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =