پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج‌فارس تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

شرکت پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج‌فارس در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضا کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد مدرسی، رئیس دانشگاه خلیج‌فارس پس از امضای تفاهم‌نامه با شرکت پتروشیمی بوشهر، در غرفه شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان گفت: این تفاهم‌نامه براساس سند راهبردی دانشگاه و تأمین نیازهای صنعت با توجه به اهمیت پژوهش‌های کاربردی امضا شد.

وی با تأکید بر اینکه پس از امضای تفاهم‌نامه انتظار می‌رود دانشگاه و صنعت، نیازهای یکدیگر را پوشش دهند، افزود: دانشگاه خلیج‌فارس چهارمین دهه فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و در حوزه‌های مختلف از علوم انسانی تا علوم زیستی، مهندسی، اقتصاد و پتروشیمی فعال است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، پژوهش‌ها را در حوزه تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای صنعت پتروشیمی سوق می‌دهیم.

پیوند صنعت و دانشگاه

رئیس پژوهش، فناوری و نوآوری پتروشیمی بوشهر نیز در این نشست با تأکید بر اینکه پتروشیمی بوشهر بیش از ۲۲ پروژه پژوهشی با دانشگاه‌های مطرح و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور در دست اجرا دارد، اظهار کرد: هدف از امضای این تفاهم‌نامه کمک به توسعه صنعت کشور است تا افزون‌ بر تجربه متخصصان از دانشگاه و اساتید نیز بهره برده شود.

وی یادآور شد: ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شد در حوزه رآکتور ATR، دیگر نیازمند به تأمین از خارج کشور نباشیم؛ پروژه‌های HAZOP و HAZID نیز چنین بودند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» از روز چهارشنبه (۲۷ اردیبشهت‌ماه) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد و تا روز شنبه هفته آینده (۳۰ اردیبهشت‌ماه) دایر خواهد بود.

کد خبر 472719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =