۵ تفاهم‌نامه آموزشی، پژوهشی و فناورانه شرکت متن امضا شد

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از امضای ۵ تفاهم آموزشی، پژوهشی و فناورانه این شرکت با شرکت‌ها، منطقه آزاد و سازمان‌های مختلف خبر داد.

به گزارش شانا، شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) در حاشیه دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی ۵ تفاهم‌نامه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناورانه با طرفین ایرانی به امضا رساند.

تفاهم‌نامه با دانش‌بنیان پتروپژوهان شریف

شرکت مهندسی و توسعه نفت تفاهم‌نامه همکاری با شرکت دانش‌بنیان پترو پژوهان شریف به‌منظور حمایت از تولید محصولات فناورانه در داخل کشور امضا کردند.

ابوذر شریفی، مدیرعامل این شرکت در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: نوع جدیدی از پلاگ‌ها را برای اولین‌ بار در منطقه بومی‌سازی خواهیم کرد که در صورت به بار نشستن این محصول، حدود ۲۰ درصد هزینه‌های عملیاتی مربوطه و زمان آن کاهش می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون پنج کشور در جهان تولیدکننده این نوع خاص پلاگ هستند که با عزم جهادی شرکت مهندسی و توسعه نفت و این شرکت دانش‌بنیان، به‌زودی کشور ما نیز در زمره این چند کشور قرار خواهد گرفت.

تفاهم‌نامه با منطقه آزاد اروند

دومین تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و منطقه آزاد اروند با محوریت تسهیل و تسریع فرآیندهای واردات، ترخیص و تشریفات گمرکی انجام شد.

شریفی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت: محورهایی از جمله تسهیل و تسریع در فرآیند واردات‌، ترخیص و تشریفات گمرکی (توسعه فعالیت‌های پژوهشی) همکاری در زمینه توسعه و صدور خدمات فنی و مهندسی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند برای تأمین و واردات کالاهای صنعت نفت، همچنین همکاری در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی در این تفاهم‌نامه مدنظر است که ان‌شاءالله ظرف مدت قرارداد به تمامی این اهداف دست خواهیم یافت.

تفاهم‌نامه با صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت

سومین تفاهم‌نامه میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، همسو با عزم دولت سیزدهم برای فراهم کردن فضای رشد تولید در سال ۱۴۰۲ به امضا رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت درباره این تفاهم‌نامه گفت: با هدف به‌کارگیری امکانات و ظرفیت‌های طرفین برای توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت از طریق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تسهیل شرایط تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیانی که توانایی تأمین نیازهای فناورانه طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت را دارند تفاهم‌هایی صورت گرفته است.

وی افزود: این تفاهم‌نامه بسترساز توسعه فناوری و داخلی‌سازی تجهیزات و خدمات فناورانه این صنعت را با هم‌افزایی میان بازیگران زیست‌بوم نوآوری حوزه نفت خواهد شد.

تفاهم‌نامه با مخابرات استان خوزستان

چهارمین تفاهم‌نامه میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و مخابرات استان خوزستان برای توسعه سرویس‌های مخابراتی در منطقه غرب کارون به‌ امضا رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در رابطه با این تفاهم‌نامه گفت‌: با توجه به توسعه و بهره‌برداری از میدان‌های غرب کارون، هم‌اکنون شرکت‌های بسیاری در این منطقه مشغول به‌کار هستند که تمامی ارتباط آنها از طریق چند لینک رادیویی به مرکز مخابرات پر ظرفیت (هاب اصلی)  محدود است که با محدودیت پهنای باند و ناپایداری ارتباط مواجه است.

شریفی افزود: بر همین اساس و برای توسعه سرویس‌های مخابراتی در منطقه غرب کارون این تفاهم‌نامه به امضا رسید تا با استفاده از فیبر نوری زمینی و هوایی و تأمین و راه‌اندازی تجهیزات انتقال اطلاعات نوری پر ظرفیت از سوی مخابرات استان خوزستان، سرویس‌های پرظرفیت و پایدار برای تمامی شرکت‌های مستقر در منطقه و افزون بر آن مرزبانی‌، نیروی انتظامی، همچنین کاروان‌های راهیان نور در غرب کارون تأمین شود.

تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی امیرکبیر

پنجمین تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مهندسی و توسعه نفت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تأمین نیازهای فناورانه به امضا رسید.

شریفی هدف از این تفاهم‌نامه را تأمین نیازهای فناورانه این شرکت از طریق جهت‌دهی به پژوهش‌های استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه و متقابلاً حمایت شرکت متن از این پژوهش‌ها دانست و گفت: همچنین حمایت ویژه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه که تجهیزات با تکنولوژی بالای مورد نیاز شرکت متن را تولید کنند انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: همکاری فناورانه در زمینه طرح احیای چاه‌های کم‌بازده با دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر رئوس این تفاهم‌نامه است. برخی دیگر از تفاهم‌ها شامل خدمات آموزشی دوجانبه، همچنین بسترسازی بهره‌مندی از ظرفیت پیوست فناوری در قراردادهای عملیاتی این شرکت برای انتقال و جذب فناوری‌ها در مجموعه دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

کد خبر 472765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =