اوجی: چتر حمایتی وزارت نفت برای دانش‌بنیان‌ها باز است

وزیر نفت بر حمایت همه‌جانبه وزارت نفت دولت سیزدهم از طرح‌های محیط زیستی و دانش‌بنیان شرکت‌های داخلی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد  اوجی امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در بازدید از غرفه خودکفایی شرکت ملی گاز ایران در روز پایانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امسال بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی و ۱۵۰۰ شرکت داخلی و دانش‌بنیان در این رویداد حضور دارند و کار خوبی که همکاران ما در معاونت بخش مهندسی انجام دادند این بود که نیازهای صنعت نفت برای کالاهای وارداتی یا کالاهای خدماتی را اعلام کردند که برای نخستین بار از توان همین شرکت‌های داخلی و فعالان صنعت نفت تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار بیش از ۱۵۰ کالایی که در گذشته وارداتی بودند از سوی سازندگان توانمند تأمین می‌شوند، تصریح کرد: بخش عمده خرید کالاهای ما کالاهای خارجی و شاید ۷۰ تا ۸۰ درصد خریدهای ما خرید کالاهای خارجی بود، اما این مقدار اکنون از سازندگان داخلی تأمین می‌شود که جای شکر دارد.

وزیر نفت با تأکید بر اهمیت و توجه دولت سیزدهم به توان شرکت‌های داخلی و شعار این نمایشگاه با عنوان تولید فناورانه و مصرف بهینه افزود: همه تلاشمان را می‌کنیم در سالی که سال رشد تولید است، افزایش تولید نفت و گاز داشته باشیم. در عین حال برنامه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت داریم.

اوجی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای جمع‌آوری گازهای مشعل، گفت: از آغاز به‌کار این دولت خوشبختانه برای جمع‌آوری همه گازهای مشعل چه گازهای میدان‌های نفتی و گازهایی که همراه نفت هستند و چه گازهای مشعل پالایشگاهی، برنامه‌ریزی کردیم و ان‌شاءالله تا پایان این دولت همه گازهای مشعل جمع‌آوری می‌شوند.

وی همچنین با تأکید بر حمایت همه‌جانبه وزارت نفت از تولید داخلی اظهار کرد: چتر حمایتی وزارت نفت برای شرکت‌هایی که طرح محیط زیستی و دانش‌بنیان دارند باز است.

کد خبر 472949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =