تفاهم‌نامه تأمین خدمات مالی برای شرکت‌های عضو صندوق پژوهش فناوری صنعت نفت امضا شد

صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت به‌منظور تأمین خدمات مالی برای شرکت‌های عضو این صندوق با بانک شهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید حیدری، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت در آیین امضای تفاهم‌نامه تأمین خدمات مالی که عصر امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه روز پایانی از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت‌، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، با بیان اینکه این صندوق با هدف توسعه خدمات مالی برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان همکاری‌هایی را با بانک‌ها برقرار می‌کند، ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها یکی از تعامل‌های ما با بانک‌هاست تا چالش‌های شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان را برطرف کنیم.

وی تأمین مالی برای طرح‌های صندوق را یکی دیگر از منافع این همکاری‌ها برشمرد و افزود: بخشی از منابع صندوق در بانک شهر قرار دادیم که در قالب همین همکاری‌ها جای می‌گیرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با بیان اینکه بانک شهر برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در فعالیت‌های دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: از طرفی برای ارائه ۵۰۰ فقره تسهیلات به شرکت‌های فناور و افراد دانش‌بنیان تفاهم کرده‌ایم.

وحیدرضا، زیدی‌فرد معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت نیز این تفاهم‌نامه را مقدمه‌ای برای همکاری بیشتر صنعت نفت و بانک شهر دانست و تصریح کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال «مهار تورم و رشد تولید» نام گرفته است، صنعت نفت نیاز به تأمین مالی برای رشد تولید دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های حاضر در صندوق به رشد تولید و توسعه صنعت نفت کمک شایانی می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها بنیه مالی قوی ندارند و برای رشد به منابع نیاز دارند.

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت از حمایت‌های وزارت نفت از این شرکت‌ها یاد کرد و افزود: در صنعت نفت از طریق قوانین و مقررات، همچنین از طریق صندوق تا جایی که ممکن بود به این شرکت‌ها کمک و سعی کردیم با تأمین تسهیلات کم‌بهره برای تأمین مالی این شرکت‌ها اقدام کنیم.

زیدی‌فرد ضمن ابراز خرسندی از حمایت بانک شهر از شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا تصریح کرد: اینکه بانک شهر پذیرای ریسک همکاری با این شرکت‌ها است جای خوشحالی دارد، زیرا عموماً بانک‌ها درباره آنها سختگیری‌ می‌کنند.

جواد عطاران، رئیس هیئت مدیره بانک شهر نیز این بانکی را بانکی نهادی‌محور دانست و گفت: سهام‌داران عمده بانک شهر شهرداری‌ها هستند و بر همین اساس بانک شهر بانکی نهادی به‌شمار می‌رود و عمده فعالیت‌هایش نهادی‌محور است.

وی با اشاره به الگوهای مشابه همکاری در کشورهای صنعتی گفت: در کشورهای صنعتی بانک‌ها با پذیرش ریسک فعالیت صنعت و شناسایی فعالیت‌ها به حمایت از آنها برمی‌خیزند. ما نیز در مجموعه شهرداری‌ها با تأمین برات کارت، به‌منظور تأمین مالی هزینه این کار را از بیست و چند درصد به زیر ۲ درصد کاهش دادیم.

رئیس هیئت مدیره بانک شهر از ایجاد پلتفرمی برای تأمین مالی صنعت نفت خبر داد و افزود: با استفاده از این پلتفرم طرح‌های صنعت نفت به‌ویژه پتروشیمی‌ها را تأمین مالی می‌کنیم.

رضا یاری‌فرد، عضو هیئت مدیره بانک شهر با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان در تعامل است، گفت: بانک شهر نیز با شرکت‌های فعال در صنعت پتروشیمی تعامل دارد و ما این زنجیره را نهادی می‌بینیم و در این حوزه می‌توانیم خدماتی متنوع را ارائه دهیم.

کد خبر 472982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =