استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در پیشبرد برنامه هفتم توسعه

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران بر اهمیت همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان برای پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سید مهدیا مطهری، مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در روز پایانی بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی با حضور در نشست طرح‌های موضوع محور پژوهش و فناوری در حوزه اکتشاف به پروژه‌های برنامه هفتم توسعه کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح‌های برنامه هفتم توسعه چالش‌هایی وجود دارد.

وی افزود: برای حل این مسائل راه‌های متفاوت را دنبال می‌کنیم و از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها کمک خواهیم گرفت. اکنون در حوزه خوردگی صنعت نفت گام‌های مؤثری برداشته شده است و در حوزه اکتشاف نیز باید این موضوع محقق شود.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران ضمن درخواست از شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارئه راه‌حل‌هایی به‌منظور پیشبرد اهداف برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: دو رویکرد برای نقشه‌ راه در نظر گرفته شده است، نخست به‌صورت سنتی اقدام‌ها را رصد و از خرد بازیگران این حوزه استفاده ‌و دوم  اینکه در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنیم.

مطهری با بیان اینکه باید در میدان عمل نتایج کارها را دید، افزود: بعد از اجرای پایلوت پروژه‌ها نسلی نوی از پروژه پژوهش و فناوری در کشور شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در پژوهش وفناوری زیاد نیست، اذعان کرد: با تدبیری که شرکت نفت دیده بود، با دانشگاه‌ها شرط ضمن عقد قرارداد آورده‌ایم تا ملزم باشند از شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه کمک بگیرند.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت گفت: پروژه‌ها را باید به مدیرانی که توانایی توسعه و فناوری دارند واگذار کنیم، همچنین از  توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها نیز بهره‌مند شویم.

مطهری با بیان اینکه انتظار داریم مراکزی به‌عنوان شتاب‌دهنده حضور داشته باشند، تصریح کرد: در این زمینه مذاکراتی با پارک علم و فناوری انجام داده‌ایم تا در مجموعه اکتشاف، به‌عنوان یک زنجیره بالادستی، شاهد تحول باشیم.

کد خبر 473007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =