نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای دوگانه‌سوز شدن خودروها» برگزار شد

نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای دوگانه‌سوز شدن خودروها»، در حاشیه روز پایانی بیست‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شانا، نشست تخصصی «بایدها و نبایدهای دوگانه‌سوز شدن خودروها»، صبح امروز (شنبه، ۳۰ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه چهارمین روز از برگزاری بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گاز پالایش و پتروشیمی در غرفه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد.

بهاره موسوی، کارشناس واحد پژوهش و فناوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در این نشست تخصصی، به مشکلات دوگانه‌سوز کردن خودروها، مصوبه شورای اقتصاد درباره حمایت از تولیدات کارخانه‌ای و دیگر مسائل این موضوع اشاره کرد.

در بخش دیگر این نشست تخصصی، هوتن انصاری، معاون اجرا و بهره‌برداری مدیریت طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مهم‌ترین نکات و الزام‌های دوگانه‌سوز شدن خودروها و ضرورت افزایش سهم سی‌ان‌جی در سبد سوخت مصرفی کشور را یادآور شد.

وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۵۵۴ تجهیز در جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی سراسر کشور راه‌اندازی و روزانه بیش از ۲۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده معادل ۱۷ درصد از سهم سبد سوخت مصرفی کشور در بخش حمل‌ونقل ثبت شد.

معاون اجرا و بهره‌برداری مدیریت طرح‌های سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: طرح سی‌ان‌جی کردن خودروها از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰۲ میلیارد لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین کشور را به‌دنبال داشته است.

انصاری مهم‌ترین برنامه‌های پیش روی مدیریت طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را «تداوم طرح احداث و توسعه جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی به سبک موجود با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی توانمند»، «مکان‌یابی طراحی و احداث جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی با مقیاس کوچک در شهرهای بزرگ»، «برنامه‌ریزی و همکاری با وزارت صمت جهت توسعه و تولید خودروهای پایه گازسوز استاندارد سبک و سنگین»، «برنامه‌ریزی برای تبدیل خودروهای بنزینی عمومی (وانت تاکسی و مسافربرهای شخصی) بر اساس مصوبه شورای اقتصاد»، «مطالعه اولیه و همکاری با شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت درباره استفاده از سی‌ان‌جی یا استفاده از موتورهای پایه گازسوز در حمل‌ونقل ریلی» و «برنامه‌های مطالعاتی و پیگیری درباره استفاده از گاز طبیعی فشرده در ناوگان حمل و نقل سنگین» برشمرد.

کد خبر 473039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =