رفع نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی با استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ثبت نیازهای فناورانه هلدینگ خلیج فارس در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها را گامی مهم برای استفاده از ظرفیت جامعه دانشگاهی برای رفع نیازهای فناورانه صنعت پتروشیمی دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: اگر امروز از صنایع بزرگ کشور بازدید کنیم به ما حس غرور دست می‌دهد.

وی ادامه داد: وزارت علوم به‌واسطه پشتیبانی عظیم دانشی که در اختیار دارد، همچنین حضور دانشمندان و دانش‌پژوهانی که در دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری مشغول به‌کار هستند، می‌تواند امروز تفاهم‌نامه‌ای را امضا و یقین حاصل کند که این ظرفیت عظیم دانشی در خدمت صنایع کشور از جمله صنایع پتروشیمی قرار خواهد گرفت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به امضای این تفاهم‌نامه با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: شرایطی فراهم شده که ما بتوانیم همسو با ارتقای دانشگاه و صنعت گام برداریم و شرایطی را مهیا کنیم که استادان دانشگاه‌های ما بتوانند از طریق این تفاهم‌نامه‌ها ارتباطاتی با صنایع مختلف به‌ویژه پتروشیمی خلیج فارس داشته باشند.

زلفی‌گل با اشاره به سامانه نظام ایده‌ها و نیازها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: وظیفه این سامانه این است که همه نیازهای صنایع خصوصی و دولتی در این سامانه ثبت شده و آن را در معرض دید دانشمندان بگذارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با دستور مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نیازهای صنایع پتروشیمی در این سامانه به ثبت برسد تا از ظرفیت جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی برای ارتباط با این صنعت به‌نحوی مطلوب استفاده شود.

کد خبر 473054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =