نگرانی درباره کاهش عرضه، قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره کمبود عرضه در بازارهای جهانی بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از انتشار داده‌هایی مبنی بر کاهش سطح ذخیره‌سازی‌های نفت و سوخت آمریکا و به‌دنبال هشدار عبدالعزیز بن‌سلمان، وزیر انرژی عربستان به سفته‌بازان و در پی آن چشم‌انداز کاهشی درباره کاهش بیشتر عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس)، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (سوم خردادماه) افزایش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معاملات روز چهارشنبه تا ساعت ۱۰ و ۴۸ دقیقه به وقت گرینویچ با یک دلار و ۹ سنت یا ۱.۴۲ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با یک دلار و ۱۴ سنت یا ۱.۵۶ درصد افزایش  ۷۴ دلار و ۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: فروشندگان کوتاه‌مدت - کسانی که شرط می‌بندند قیمت‌ها کاهش می‌یابد - باید مراقب آسیب‌های این رفتار در بازارهای جهانی باشند.

برخی سرمایه‌گذاران از این سخنان بن‌سلمان سیگنال احتمال کاهش بیشتر عرضه نفت اوپک‌پلاس در نشست وزارتی چهارم ژوئن (۱۴ خردادماه) اعضای این ائتلاف در وین را دریافت کردند.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اوای‌ان‌دی‌ای در این باره گفت: به‌دلیل آخرین هشدار فروش کوتاه‌مدت از سوی عربستان سعودی  قیمت نفت در حال افزایش است.

کد خبر 473265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =