۳۰ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۴:۲۵
  • کد خبر: 55929
"برق سبز"

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توانیر کتاب "برق سبز" را که 378 صفحه و یازده فصل دارد، منتشر کرد. این کتاب را دکتر "مزدک مومنی" نوشته است.

در پیشگفتار کتاب برق سبز آمده است: توسعه اقتصادی ضرورتی است برای تداوم بقا و این خاص کشور یا گروهی خاص نیست و تمام کشورهای جهان نیازمند توسعه هستند. وجه تمایز میان کشورها در این زمینه تنها نرخ رشد توسعه است نه اصل توسعه؛ توسعه اقتصادی بدون مصرف انرژی امکان‌پذیر نیست و نیاز بشر به منابع انرژی فسیلی، مصرف این دسته از انرژی ها را که منشا آلودگی های محیط زیستی هستند، افزایش می‌دهد. این پیشگفتار در ادامه می‌افزاید: انتشار کتاب برق سبز سعی بر آن دارد تا به اطلاع عموم رسانده شود که چگونه کشورهای غربی یا آمریکایی درباره دستاوردهای علمی و فنی خود حتی در مراحل اولیه، تبلیغ و خود را به نوعی به عنوان تنها صاحب تکنولوژی مطرح می‌کنند، تا از این طریق در کشورهای درحال توسعه برای کالاهای ساخته شده خود که هنوز مراحل تکمیلی فناوری را طی می‌کند، بازاریابی غیرمستقیم کنند. به این ترتیب با فروش کالاهای ساخته شده و در عین حال توسعه نیافته از نظر فناوری، بخشی از بودجه تحقیقاتی و توسعه‌ای خود را تامین کنند. فصل اول این کتاب به بازاریابی انرژی سبز، فصل دوم به بازاریابی برق سبز، فصل سوم به خرید برق سبز پرداخته است. فصل چهارم بازار برق سبز در کشورهای مختلف جهان از جمله استرالیا، کانادا، فنلاند، آلمان، ژاپن، هلند، سوئد، سوییس و بریتانیا را مورد بررسی قرار می‌دهد و در فصل پنجم نیز به مقایسه بازارها، پاسخ مصرف‌کننده و موضوعات موثر بر توسعه می‌پردازد. فصل ششم این کتاب درباره گسترش بازار و تجربه صنایع دیگر، فصل هفتم شامل مروری بر تحقیقات بازار برق سبز و تجربه های بازاریابی در ایالات متحده، فصل های هشتم و نهم نیز پیش‌بینی از وضعیت بازار برق سبز در ایالات متحده در ده سال آینده و پیش‌بینی میزان رشد تقاضای انرژی سبز در این کشور است. فصل های دهم و یازدهم نیز بحث توسعه کیفی محرک های رشد بازار انرژی سبز و تجربه کشورهای در حال توسعه در زمینه انرژی تجدیدپذیر را در بر می‌گیرد.
کد خبر 55929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =