توسعه پالایشگاه آبادان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی پالایشگاه آبادان را احیا کرد.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، سیدکریم حسینی گفت: وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز محقق شده و ما شاهد پیشرفت‌های خوبی در این حوزه در کشور هستیم.

وی بیان کرد: با اقدام‌هایی که در دولت کنونی انجام شده، این پالایشگاه با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است.

نماینده اهواز در مجلس افزود: وزیر نفت دولت پیشین اعلام کرده بود پالایشگاه نفت آبادان زیان‌ده است و ما حاضریم بدون دریافت ریالی آن را واگذار کنیم، اما دولت سیزدهم با وجود همه تحریم‌ها و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، این پالایشگاه را احیا کرد و امروز پالایشگاه آبادان با ظرفیت خوبی در حال فعالیت است.

حسینی بیان کرد: پیش از این پالایشگاه نفت آبادان با ۳۰درصد ظرفیت کار می‌کرد، اما امروز با توسعه این پالایشگاه از سوی متخصصان داخلی، ظرفیت تولیدی آن افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: طبق گزارشی که به بنده رسیده، پالایشگاه نفت آبادان ۱۲ همت سودآوری دارد که این دستاورد نتیجه زحمات و عملکرد دولت سیزدهم و متخصصان داخلی است که ظرفیت تولیدی پالایشگاه آبادان را افزایش داده‌اند.

به گزارش شانا، وزیر نفت در نشست هیئت دولت اعلام کرد پالایشگاه نفت آبادان در دولت گذشته زیان‌ده بود و در دی‌ماه ۱۳۹۴ وزیر نفت وقت اعلام کرده بود که ما حاضریم این پالایشگاه را رایگان واگذار کنیم. با اقدام‌های دولت سیزدهم و تکیه بر توانمندی‌های داخلی و پیمانکاران و بهره‌برداری از فاز دوم این پالایشگاه، به‌طور میانگین سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری این پالایشگاه ثبت شده‌ است.

کد خبر 640949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =