تفاهم‌نامه مهار گازهای ۶ مشعل در عسلویه به ارزش ۴۰ میلیون دلار امضا شد

تفاهم‌نامه مهار ۶ مشعل در عسلویه به ارزش ۴۰ میلیون دلار بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و یک شرکت دانش‌بنیان امضا شد.

به گزارش شانا، مهار گازهای ۶ مشعل شهرستان عسلویه با امضای تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و یک شرکت دانش‌بنیان، در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی وارد مرحله اجرایی شد.

این تفاهم‌نامه که نقشی بسیار مؤثر در کاهش آلودگی هوا، آب و خاکِ شهرستان عسلویه دارد، بین سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه اقتصادی ویژه انرژی پارس، و یک شرکت دانش‌بنیان امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه مقرر شد با اعتبار ۴۰ میلیون دلار، ۶ مشعل از مشعل‌های پالایشگاه‌های این منطقه مهار شده و گازهای همراه آن‌ها به چرخه تولید بازگردند.

در این مرحله قرار است گازهای ۱۰ مشعل از سوی بخش خصوصی مهار شود که در روز دومِ برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) تفاهم‌نامه مهار گازهای ۶ مشعل از این تعداد با یک شرکت دانش‌بنیان امضا شد.

بهروز مهدوی، مدیرعامل شرکت توسعه انرژی سبز آپام، با اشاره به اهمیت این تفاهم‌نامه گفت: قرار است حدود ۱۰ مشعل از پالایشگاه‌های پارس جنوبی که گازهای زیادی هم می‌سوزانند به بخش خصوصی واگذار شود که تعداد ۶ مشعل به شرکت ما واگذار شده است.

وی حجم سرمایه‌گذاری برای مهار ۶ مشعل را ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: در نتیجه اجرای این طرح، امیدواریم شهرستان عسلویه از شر آلاینده‌هایی که هوا، آب، خاک و درنتیجه مردم را آزار می‌دهند، خلاص شود.

نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران، با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها، و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت، در آن حضور جدی و فعالی دارند.

این رویداد با شعار «صنعت نفت؛ جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه هفته گذشته (۱۹ اردیبهشت‌) آغاز شد و تا روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 641411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =