امضای قرارداد ۱.۷ میلیون یورویی پالایشگاه تهران برای تأمین تجهیزات ماشین‌آلات دوار

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از امضای یک قرارداد ۱.۷ میلیون یورویی برای تأمین تجهیزات ماشین‌آلات دوار این شرکت با یک شرکت دانش‌بنیان داخلی خبر داد و گفت: این شرکت در نظر دارد با مشارکت دانش‌بنیان‌ها به عرصه تولید روغن‌های نسل سوم ورود کند.

محسن ایران‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دراین‌باره گفت: این قرارداد به ارزش یک میلیون و ۷۷۳ هزار یورو برای تأمین تجهیزات ماشین‌آلات دوار با شرکت «ژرف صنعت خاورمیانه» با هدف تداوم تولید به امضا رسید که در مراحل نهایی‌شدن این قرارداد، همچنین پروسه خرید ماشین‌آلات کلیدی که در گذشته برای آن با مشکل روبه‌رو بودیم، با روش نوین اوپن اوردر تسهیل شد.

وی افزود: در نمایشگاه نفت امسال همچنین قرارداد دیگری با یک شرکت دانش‌بنیان به ارزش ۳۴۰ هزار یورو در زمینه تأمین چرخ‌دنده‌ها و گیربکس‌ کمپرسور واحد آیزوماکس به امضا رسید.

توسعه تولیدات فناورانه زنجیره ارزش در پارک علم و فناوری پالایشگاه تهران

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران تأکید کرد: در نمایشگاه امسال، تفاهم‌نامه‌ای با پارک فناوری و نوآوری نفت برای احداث پارک علم و فناوری در جوار پالایشگاه نفت تهران امضا شد. با راه‌اندازی این پارک برای حضور شرکت‌های استارت‌آپی و توانمند، با حمایت مالی ما در این پارک، تولیدات فناورانه زنجیره ارزش را توسعه خواهیم داد.

ایران‌زاد گفت: تفاهم‌نامه دیگری با عنوان «شعله بدون رنگ» با شرکت «شعله صنعت» با حضور جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش، امضا شد که هدف آن ذخیره‌سازی انرژی و کاهش آلودگی کوره‌هاست. با صرف هزینه برای تعمیر و نگهداری کوره‌های پالایشگاه با استفاده از این فناوری، طول عمر آن‌ها بیشتر می‌شود و توقف تولید نیز کاهش می‌یابد.

تولید روغن‌های نسل سوم در پالایشگاه نفت تهران

وی همچنین از برنامه‌ریزی این شرکت پالایشی برای تولید روغن‌های نسل سوم خبر داد و افزود: یکی از ایده‌های اولیه پالایشگاه نفت تهران، تولید روغن‌های نسل سوم با تغییراتی در واحدهای پالایشگاه برای تهیه مواد خام این روغن‌ها و تولید نهایی آن در پارک علم و فناوری است که امیداریم با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان این ایده را نهایی کنیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران با اشاره به استقرار هوش مصنوعی در بخش بازاریابی و فروش این شرکت گفت: به‌منظور آینده‌نگری و توسعه بازار، نوع تولید را برای بازارهای هدفمان اقتصادی خواهیم کرد. یکی دیگر از اقدام‌های ما، استفاده از هوش مصنوعی در بازرگانی شرکت است که با توجه به حجم زیادی از نقدینگی شرکت که در انبارها موجود است، تلاش می‌کنیم آن را به حداقل برسانیم و بهره‌وری این انبارها را توسعه دهیم.

ایران‌زاد بیان کرد: در پارک علم و فناوری که مساحت آن ۱.۶ هکتار خواهد بود، حداقل ۱۰ شرکت بزرگ فناور با حمایت مالی ما با کمک زنجیره پایین‌دست در این پارک مستقر خواهند شد.

وی گفت: بیان پروژه‌ها با استفاده از بیان برخط و ارائه نیازمندی‌های ما به سازندگان داخلی، ازجمله اهداف ما در نمایشگاه نفت امسال بود که تلاش کردیم با بیان ایده‌ها و اهداف پیش روی آینده شرکت پالایش نفت تهران، دست یاری به‌سمت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تداوم و بهبود تولید دراز کنیم.

کد خبر 641417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =