۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷
  • کد خبر: 641424
آمادگی بخش خصوصی برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی

مدیرعامل یک شرکت داخلی از آمادگی برای حضور در طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی و گازی خبر داد و گفت: اجرای طرح‌ها از سوی بخش خصوصی، سرعت اجرا را به‌شدت بالا می‌برد.

به گزارش شانا، مهدی قطبی، مدیرعامل فاتح صنعت، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه توسعه میدان‌های نفت و گاز از سوی بخش خصوصی یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، بیان کرد: این شرکت نیز در این زمینه مطالعات زیادی انجام داده و آمادگی خود برای همکاری را اعلام کرده است.

وی افزود: این شرکت پیشنهادهایی به دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه بالادست و توسعه میدان‌های نفت و گاز ارائه کرده است. ضمن اینکه این شرکت ١٧ سال است که تعمیرات اساسی سکوهای پارس جنوبی را انجام داده است.

مدیرعامل فاتح صنعت با تأکید بر توانمندی طراحی پایه تا بهره‌برداری و تولید حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: علاقه‌مند به حضور در طرح‌های فشارافزایی میدان‌های گازی هستیم. اجرای طرح‌ها از سوی بخش خصوصی مزیتی است که سرعت اجرای کار را به‌شدت بالا می‌برد.

قطبی به همکاران داخلی و خارجی شرکت فاتح صنعت متناسب با پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر دانش‌ فنی داخلی موجود باشد، به‌طور حتم استفاده می‌کنیم، اما در صورت نبود، با شریک خارجی در پروژه حاضر می‌شویم که سرمایه کارفرما به خطر نیفتد و درعمل ریسکی متوجه کارفرما نباشد.

وی با بیان اینکه افزون بر صنایع بالادستی، در صنایع تکمیلی و پایین‌دستی نیز ایجاد ارزش‌افزوده کرده‌ایم، ادامه داد: گروه فاتح تاکنون بیش از ٢ تا ٣ میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی داشته و فاتح صنعت هم ۶٠٠ تا ٧٠٠ میلیون یورو پروژه اجرا کرده است. ضمن اینکه هم‌اکنون نیز پروژه‌های زیادی در حال اجرا داریم.

مدیرعامل فاتح صنعت با اشاره به فعالیت اختصاصی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی تصریح کرد: برای حفظ تولید پایدار و جلوگیری از خام‌فروشی محصولات، با ۶ هزار نیروی متخصص ایرانی در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.

کد خبر 641424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =