برنامه‌ریزی دانشگاه صنعت نفت ایران برای احداث دانشکده‌ بین‌المللی در آفریقا/ همکاری با دانشگاه‌های عراق و روسیه توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه صنعت نفت از برنامه‌ریزی این دانشگاه برای احداث دانشکده‌های بین‌المللی در آفریقا و توسعه همکاری با دانشگاه‌های عراق و روسیه خبر داد.

محمد چهاردولی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، با بیان اینکه دانشگاه صنعت نفت ظرفیت‌های قابل توجهی دارد، افزود: امسال در تلاشیم که با همکاری وزارت نفت، سازوکارهای استخدامی را اصلاح کنیم تا با بخش خصوصی همکاری بیشتری شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعت نفت سابقه‌ای ۸۵ساله دارد و از نظر قدمت، دومین مؤسسه عالی کشور است، بیان کرد: این مجموعه در سال‌های اخیر جزو مجموعه‌های علمی و پژوهشی برتر ایران بوده و با توجه به امکانات خود، بهترین خروجی را تحویل داده است، ازاین‌رو منشأ خدمات برای وزارت نفت، شرکت‌های خصوصی و بین‌المللی به‌ شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پارسال تفاهم‌نامه‌ای با هدف تأمین نیروی انسانی با ۱۰ شرکت پالایشی امضا کردیم، گفت: نیروی انسانی باکیفیت، نیازمند آموزش باکیفیت و مهارت‌آموزی است، بنابراین در تلاشیم با انجام اصلاحات لازم، مشارکت مطلوبی را با بخش خصوصی برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز داشته باشیم و دانشجویان را با کیفیت آموزشی قابل قبولی وارد بازار کار کنیم.

چهاردولی تصریح کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌های بصره در سال ۱۴۰۲ کلید خورد، امسال همکاری بیشتری بین دانشگاه صنعت نفت با دانشگاه نفت و گاز بصره و دانشگاه فناوری جنوب عراق برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و برگزاری اردوهای مشترک محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین توافق‌نامه‌ای با دانشگاه MGIMO روسیه با هدف اعطای مدرک کارشناسی ارشد ۲مدرکه (دانشجو ۲مدرکه، به دانشجویانی اطلاق می‌شود که با گذراندن بخشی از دوران تحصیل در ایران و بخشی دیگر در یک دانشگاه‌ خارجی (روسیه)، دو مدرک از داخل و خارج کشور دریافت می‌کنند) جلو می‌بریم. با دانشگاه کازان روسیه نیز مذاکره‌هایی داشتیم و پارسال در نمایشگاه‌های مختلف بین‌المللیِ همسو با این هدف، شرکت کردیم.

رئیس دانشگاه صنعت نفت تأکید کرد: در تلاشیم که با کمک وزارت علوم دانشکده‌ای را برای توسعه فعالیت‌های بین‌المللی، در یکی از دانشگاه‌های آفریقایی احداث و دانشجویانی با ملیت این کشور تربیت کنیم.

۳ شرکت اول رقابت شهید تندگویان در اولویت واگذاری میدان‌های دیجیتالی نفت و گاز

چهاردولی با اشاره به رویداد رقابتی مهندسی نفت شهید تندگویان (TPEC) افزود: این رویداد نوآورانه در دانشگاه صنعت نفت بنیان‌گذاری شده است. شرکت ملی نفت بنا دارد در حوزه هوش مصنوعی فعالیت داشته باشد و با توجه به خلأ این فناوری در کشور، پیشنهاد این رقابت مطرح شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۰ طرح از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور و فناور، شرکت‌های دانشگاهی و گروه‌های دانشگاهی با محوریت استادان و دانشجویان دریافت کرده‌ایم، ادامه داد: با مکاتبه با بنیاد ملی نخبگان، مجوز طرح شهید بابایی (نخبگان مورد حمایت) را گرفته‌ایم تا افراد برتر با جایزه حمایتی این طرح قرار گیرند. همچنین با تفاهمی که با شرکت ملی نفت داشتیم، سه شرکت نخست در اولویت واگذاری میدان‌های دیجیتالی نفت و گاز قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی نفت، امسال باشکوه‌تر از پارسال برگزار شد، بیان کرد: افزایش قابل توجه حضور شرکت‌های داخلی و خارجی نشان‌دهنده اهمیت و جایگاه این رویداد است و شبکه‌سازی‌ و تعاملی که در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران شکل می‌گیرد، به پیشرفت صنعت نفت کمک می‌کند.

چهاردولی در پایان با بیان اینکه مذاکره‌های مطلوبی برای توسعه همکاری‌ها با شرکت‌های مختلف در بالادست و پایین‌دست صنعت نفت و شرکت‌های بین‌المللی انجام شده است، گفت: بخشی از این مذاکره‌ها در آینده به قرارداد تبدیل می‌شوند.

کد خبر 641726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =