۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
  • کد خبر: 641806
انبار اختصاصی گمرک پروژه‌های غرب کارون گشایش یافت

انبار اختصاصی گمرک پروژه‌های غرب کارون در منطقه یادآوران با هدف تسریع و تسهیل ترخیص کالاهای پروژه‌های راهبردی و میدان‌های مشترک افتتاح شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، انبار اختصاصی گمرک پروژه‌های غرب کارون در منطقه یادآوران امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت) طی برگزاری آیینی رسمی با حضور برزو قنبری، مدیر پشتیبانی ساخت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران، بهروز قره‌بیگی، ناظر گمرکات استان خوزستان، و شماری از مدیران استانی و به‌میزبانی ابوذر شریفی، مدیرعامل شرکت متن گشایش یافت.

حسین رضایی، مدیر تدارکات و خدمات کالای شرکت متن، در این آیین گفت: هدف از راه‌اندازی این انبار اختصاصی، تسریع و تسهیل ترخیص کالاهای پروژه‌های راهبردی و میدان‌های مشترک، کاهش هزینه‌های انبارداری، کاهش زمان توقف کالاهای مهم و حیاتی در گمرک و نظارت بر پیشرفت فرایند تأمین و ترخیص کالاها از سوی پیمانکاران است.

وی ادامه داد: پس از دریافت مجوزهای موردنیاز و امضای قراردادهای مخابرات، گمرک، راهداری و...، عملیات سویل، استقرار باسکول و دکل مخابراتی، خدمات یوتیلیتی حراست، اچ‌اس‌ئی و... انجام شد و در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ و در آستانه روز ملی‌شدن صنعت نفت، قرارداد آن امضا شد.

مدیر تدارکات و خدمات کالای شرکت متن با اشاره به صرفه اقتصادی این پروژه گفت: کالای واردشده از هریک از مرزهای کشور، به این انبار منتقل می‌شود و پس از انجام تشریفات گمرکی، در کمترین زمان ممکن در اختیار طرح‌ها و پروژه‌ها قرار می‌گیرد.

پیش‌بینی می‌شود با بهره‌مندی از مزایای این انبار، فرایندهای واردات و ترخیص کالای پروژه‌ها تسریع‌ شود، که با کاهش زمان و هزینه توقف کالا پیش از ورود، در پیشبرد پروژه‌های راهبردی میدان‌های مشترک تأثیری بسزا خواهد داشت.

کد خبر 641806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =