طرح پلی‌آلومینیوم‌کلراید پتروشیمی ارومیه به‌زودی به تولید می‌رسد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولید محصول پلی‌آلومینیوم‌کلراید در پتروشیمی ارومیه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پتروشیمی ارومیه، مرتضی شاهمیرزایی دیروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران شرکت‌کننده از آذربایجان‌ غربی در رویداد «جام رسانه‌ امید» گفت: خوشبختانه شاهد اتفاق‌های مطلوبی در دولت سیزدهم در صنعت پتروشیمی هستیم و سعی شده است با ابتکار عمل، نقاط ضعف در این صنعت رفع شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت پتروشیمی ارومیه افزود: هم‌اکنون پتروشیمی ارومیه با ظرفیت ۱۹۰ هزار تن تولید سولفات آلومینیوم، سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و اسید سولفوریک فعال است که این محصولات به اندازه نیاز داخل بوده و مازاد آن صادر می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی همچنین از تولید پلی‌آلومینیوم‌کلراید در پتروشیمی ارومیه خبر داد و افزود: به‌زودی تولید این محصول با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در این مجتمع پتروشیمی آغاز می‌شود.

تولید محصول پلی‌آلومینیوم‌کلراید به‌منظور  استفاده در حوزه تصفیه آب آشامیدنی و پساب‌های صنعتی، کمک شایانی به کاهش و قطع واردات این محصول خواهد کرد.

کد خبر 641931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =