تشدید تلاشها برای تکمیل پروژه ذخیره سازی گاز شوریجه

شانا _ گروه دولت و مجلس:عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که افتتاح پروژه ذخیره سازی گاز شوریجه در سرخس با تولید روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب کمک خوبی به تأمین گاز و صادرات آن می‌کند گفت: تعلل در بهره برداری از این پروژه، سالیانه بیش از ۱/۵ میلیارد دلار به اقتصاد کشور زیان می‌رساند.

 به گزارش خبرنگار شانا، احمد سجادی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، گفت: با وجود منابع عظیم گاز در سرخس روستاهایی با بیش از ۱۰۰ خانوار از جمله روستاهای چرم کهنه، بزجانی، عباس آباد، سردشت، میاندهی، چهاربست در فریمان از نعمت گاز بی‌بهره‌اند و باید نسبت به گاز رسانی آنها اقدام شود.

نماینده احمد آباد، رضویه، سرخس، فریمان در مجلس گفت: از ادارات کل استان می‌خواهم بودجه‌های اختصاصی مربوط به عمران و آبادانی شهرهای سرخس، فریمان، رضویه و احمد آباد را بی‌کم و کاست پرداخت کنند زیرا متأسفانه شاهد جابجایی، تلف شدن و  پرداخت بودجه‌های مربوطه و دو درصد نفت گاز و ماده ۱۸۰، بودجه‌های فرهنگی و استانی هستیم.

به گزارش گروه گاز شانا، شرکت ملی گاز ایران با اجرای طرحهای ذخیره سازی تلاش می‌کند برای اجرای منویات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گام بردارد، بر این اساس عملیات برداشت گاز از مخزن سراجه قم  به عنوان نخستین تجربه کاری این شرکت بهمن ماه سال ٩١ با موفقیت تکمیل شد.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی پیش‌تر از راه اندازی دومین طرح ذخیره‌سازی گاز ایران در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود که با بهره برداری از تاسیسات پالایشگاهی و بخش بالادستی طرح ذخیره سازی گاز شوریجه خراسان، حدود ٢٠ میلیون مترمکعب به ظرفیت پالایشی و ذخیره سازی گاز افزوده خواهد شد و حجم برداشت گاز از مخازن زیر زمینی به حدود ٣٠ میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌یابد.

 

کد خبر 215268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =