ساخت بزرگترین پمپ حرارتی زمین گرمایی در کشور

شانا_گروه گاز: سرپرست شرکت گاز استان قم از ساخت بزرگترین پمپ حرارتی زمین گرمایی (GHP) در کشور به منظور تامین گرمایش منازل روستایی این استان خبر داد.

فرجی با اعلام این که با این اقدام سبد انرژی خانوارها در مناطق دور دست متنوع می شود، افزود: هزینه بالا و زمان طولانی ساخت خطوط لوله گاز برای تامین انرژی گرمایشی روستاهای کم جمعیت و دور از شبکه گازرسانی در مناطق صعب العبور و کوهستانی، این شرکت را بر آن داشت تامین انرژی جایگزین گاز طبیعی را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه تاکنون دستگاه های پمپ حرارتی زمین گرمایی نصب شده در کشور از خارج تهیه و هزینه واردات آن بسیار بالا بود، گفت: این امر باعث افزایش قیمت تمام شده سیستم مذکور خواهد شد، بر این اساس برنامه ریزی برای تولید دستگاه یادشده در داخل کشور به لحاظ کاهش قیمت تمام شده و نیز ایجاد اشتغال، منافع زیادی را برای کشور در برخواهد داشت.

سرپرست شرکت گاز استان قم افزود: بر این اساس، به همت امور پژوهش وفناوری شرکت گازاستان قم و حمایت ستاد توسعه انرژی های نو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای اولین بار در کشور طراحی و بومی سازی این دستگاه با ظرفیت بالا( 120 هزار بی تی یو برساعت) برای تامین گرمایش، سرمایش و آبگرم مصرفی اداره گاز قنوات قم صورت گرفت.

شایان ذکراست تا پیش از این بالاترین ظرفیت GHP نصب شده درکشور 36 هزار بی تی یو برساعت بوده است.

کد خبر 205743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =