۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 215672
آمریکا پایانه صادرات اتان می سازد

شانا _ گروه بین الملل: یک شرکت آمریکایی در نظر دارد برای کاهش مازاد عرضه، پایانه صادرات اتان احداث کند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت انترپرایز پروداکتس پارتنرز (Enterprise Products Partners LP )، اپراتور بزرگترین هاب ذخیره سازی مایعات گازی آمریکا قصد دارد مازاد عرضه اتان را با صادرات ترکیبات پلاستیکی از سواحل ایالت تگزاس کاهش دهد.

شرکت اینترپرایز مستقر در هوستون در بیانیه ای اعلام کرد: پیش بینی می شود که این پایانه صادرات در سه ماه دوم سال 2016 عملیاتی شود.

بنا بر اعلام این شرکت، این پایانه ظرفیت بارگیزی روزانه 240 هزار بشکه را خواهد داشت که سبب می شود به بزرگترین پایانه صادرات اتان در جهان تبدیل می کند.

افزایش تولید شیل گس (گاز رسی) در آمریکا، سبب به وجود آمدن مازاد مایعات گازی و کاهش قیمتها به نفع پتروشیمی های تبدیل کننده اتان به اتیلن و پلاستیک و به ضرر تولیدکنندگان مایعات گازی شده است.

شرکت اینترپرایز اعلام کرد: عرضه اتان آمریکا هم اکنون با حدود 300 هزار بشکه در روز از تقاضای این ماده فراتر رفته و حتی با وجود این که ظرفیت های جدید تبدیل اتان به اتیلن در حال ساخت است، اما این رقم شاید تا سال 2020 به 700 هزار بشکه در روز است.

مایکل کریل، مدیرعامل شرکت اینترپرایز در بیانیه ای گفت: با فراهم کردن بازارهای جدید دستیابی به اتان، ما در حال حمایت از تولیدکنندگان آمریکایی برای افزایش تولید هستیم.
کد خبر 215672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =