تولید خودروهای هیبریدی در دستور کار خودوسازان

تولید و عرضه خودروهای هیبریدی و الکتریکی پس از طرح شورای سیاستگذاری صنعت خودرو و تاکید بر تولید آنها، در برنامه تولید خودرو سازان قرار گرفته است.

به گزارش شانا، امیرحسین قناتی، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه گفت: تولید و عرضه خودروهای هیبریدی و الکتریکی پس از طرح شورای سیاستگذاری صنعت خودرو و تاکید بر تولید آنها، در برنامه تولید خودروسازان قرار گرفته است.

وی افزود: این خودروها اهمیت و نقش مهمی در کاهش آلایندگی و مصرف سوخت، حمل و نقل عمومی و در چرخه درون شهری دارند، بنابراین از شرکتهای خودروساز خواسته شده است تا با همکاری و استفاده از شرکتهای دانش بنیان داخلی و خارجی صاحب برند، برنامه‌های خود را برای تولید این‌گونه خودروها ارائه دهند.

قناتی با تاکید بر لزوم حمایتهای مالی از خودروهای هیبریدی و الکتریکی تصریح کرد: از آنجا که تولید و عرضه این‌گونه خودروها نیازمند حمایتهای مالی و ایجاد زیرساخت مورد نیاز است موضوع از طریق وزارتخانه در حال پیگیری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه عنوان کرد: به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت، سود بازرگانی واردات این خودروها امسال صفر شد.

 

کد خبر 225256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =