رشد سوددهی دومین شرکت بزرگ نفتی آمریکا

شرکت چندملیتی انرژی شورون آمریکا دیروز (جمعه نهم آبان ماه) از افزایش 13 درصدی سود خود در سه ماه سوم سال 2014 میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شورون روز جمعه اعلام کرد که افت قیمتهای نفت با افزایش عملیات پالایشی سبب جبران روند نزولی در تولید نفت و گاز و همچنین افزایش 13 درصدی سود این شرکت در سه ماه سوم سال جاری شده است. 

درآمد خالص شورون در این مدت به 5.59 میلیارد دلار معادل دو دلار و 95 سنت در هر سهم رسید که در مقایسه با درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. درآمد خالص شورون در سه ماه سوم سال 2013 میلادی به 4.95 میلیارد دلار معادل دو دلار و 57 سنت در هر سهم رسید.

بر اساس این گزارش، با شکست عملیات در چاههای جدید برای جبران کاهش تولید در چاههای قدیمی، تولید این شرکت با یک درصد کاهش به 2.57 میلیون بشکه معادل نفت در روز رسید.

درآمد خالص شورون در سه ماه دوم سال جاری به 5.67 میلیارد دلار معادل دو دلار و 98 سنت در هر سهم رسید که این رقم نسبت به پارسال افزایش داشته است. درآمد خالص این شرکت در مدت زمان مشابه پارسال 5.37 میلیارد دلار معادل دو دلار و 77 سنت در هر سهم بود.

شورون اواخر ماه اوت اعلام کرده بود که در نظر دارد برای توسعه ذخایر شیل در حوزه دوورنای کانادا، 1.5 میلیارد دلار از طریق مشارکت در سرمایه جذب کند و به همین منظور با سرمایه گذاران احتمالی از جمله شرکتهای سهامی خصوصی مذاکره کرده است.

این شرکت سپس ماه گذشته از فروش 30 درصد از سهام خود در ذخایر شیل حوزه دوورنای کانادا به ارزش 1.5 میلیارد دلار به شرکت اکتشاف خارجی نفت کویت خبر داد.

کد خبر 227989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =