طرح توسعه بخش حمل‌ و نقل از محل فروش میعانات گازی اصلاح شد

مجلس، در جریان رفع ایرادات طرح الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی، تکلیف دولت به اختصاص سالانه یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی برای توسعه بخش حمل و نقل را با هدف تأمین نظر شورای نگهبان، حذف کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه) ایرادهای شورای نگهبان به طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت از سوی شورای نگهبان را اصلاح کردند.

بر این اساس نمایندگان با اصلاح بند (ج) ماده 1 این طرح، وزارت نفت را مکلف کردند از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط وجوه مربوط به سهم دولت از بهای خوراک پالایشگاه‌ها و شرکتهای پایین‌دستی پتروشیمی را وصول و ماهانه به خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

نمایندگان در ادامه با حذف بند (د) ماده 1 این طرح مقرر کردند: پالایشگاه‌هایی که نفت خام و میعانات گازی خوراک تحویلی خود را به بهای 95 درصد فوب خلیج‌فارس از شرکتهای تابعه وزارت نفت خریداری می‌کنند، مشمول احکام مربوط به پرداخت سهمی از ارزش صادرات فرآورده‌های تولیدی خود به‌حساب صندوق توسعه ملی هستند.

نمایندگان در ادامه با حذف بند الحاقی یک به ماده یک این طرح با اختصاص سالانه معادل ریالی حداقل یک میلیارد دلار از محل فروش میعانات گازی به شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه‌های داخلی برای توسعه حمل‌ونقل مخالفت کردند.

نمایندگان در ادامه با اصلاح ماده 4 این طرح، وزارت نفت را از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط جایگزین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد شمولیت مقررات دیوان محاسبات عمومی کشور کردند.

بر این اساس وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط نیز مشمول مقررات مواد 31، 39 و 76 قانون محاسبات عمومی کشور است و تمام درآمدهای حاصل از فروش کالا و خدمات آنها به‌حساب های معرفی‌شده از سوی خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

کد خبر 233897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =