روش تولید و نگهداشت مخازن نفتی کشور بازنگری شود

مشاور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: نگاه به تولید و نگهداشت مخازن نفتی کشور پس از گذشت بیش از یکصد سال از اکتشاف نفت در ایران باید نو شود.

به گزارش خبرنگار شانا، حمید بورد امروز (سه شنبه، 12اسفندماه) در پانل مدیریت کلان و استراتژیک در صنعت حفاری که در حاشیه دومین کنگره ملی صنعت حفاری ایران برگزار شد با اشاره به این که با توجه به توان و ظرفیت ایران در نفت و گاز باید برنامه ریزی دقیقی در این صنعت داشته باشیم، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ظرفیت حفاری کشور 120 دکل بوده که هم اکنون این ظرفیت به 150 دستگاه رسیده است.

وی با بیان این که هزینه نگهداشت و تولید در ایران بسیار پایین است، افزود: باید تلاش شود مشکلات مالی صنعت نفت با توجه به نقش آن در اقتصاد کشور حل شود.

به گزارش شانا، جمع بندی، مستند سازی و تبیین بررسیهای صورت گرفته درباره مسائل و چالشهای توسعه صنعت حفاری و ارائه نتایج حاصله به ذینفعان صنعت حفاری، بررسی راهبردهای توسعه و چالشهای موجود در جهت نیل به چشم انداز صنعت حفاری به عنوان کلید دستیابی به مخازن هیدروکربنی و فراهم سازی محیطی جهت ارتباط دوسویه و تبادل نظر ذینفعان کلیدی صنعت حفاری مهمترین اهداف این کنگره  بوده است.

کد خبر 236405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =