استفاده از سوختهای زیستی در کشور ضروری است

استفاده از سوختهای زیستی در کشور ضروری است، زیرا این کار هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور، کمک موثری به مسئولان در زمینه کنترل مصرف سوختهای فعلی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، میثم طباطبایی، رئیس کمیته سوختهای زیستی ستاد توسعه زیست‌ فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، در نخستین نشست مجمع عمومی انجمن علمی سوختهای زیستی، با تاکید بر این‌ که استفاده از سوختهای زیستی در کشور بسیار ضروری است، گفت: در دنیا این نوع سوختها نزدیک به 70 سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در ایران هنوز در زمینه استفاده از این نوع سوختها به توافق نرسیده‌ایم.

وی افزود: استفاده از سوختهای زیستی در کشور ضروری است، زیرا این کار هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور، کمک موثری به مسئولان در زمینه کنترل مصرف سوختهای فعلی خواهد کرد.

طباطبایی تصریح کرد: با توجه به این‌ که مصرف سوخت در کشور بالاست، در صورت تداوم روند موجود ایران تا چند سال آینده، دیگر نمی‌تواند نفتی صادرکند و به این ترتیب مصرف و تولید نفت در کشور یکسان خواهد شد، به همین خاطر امیدواریم مسئولان از همین امروز به فکر سوختهای جایگزین باشند.

رئیس کمیته سوختهای زیستی عنوان کرد: افزایش 5/4 درصدی مصرف سوخت در کشور، خود گویای بالا بودن مصرف انرژی در کشور است و اگر برای این موضوع فکری نشود، قطعا کشور در آینده در زمینه سوخت با مشکل مواجه خواهد شد.

وی گفت: در ایران روزانه 60 میلیون لیتر بنزین و 60 میلیون لیتر گازوییل مصرف می‌شود که این میزان به اندازه کل اتحادیه اروپاست و رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

رئیس کمیته سوختهای زیستی با بیان این‌ که به آینده انجمن سوختهای زیستی ایران امیدوار است، افزود: امیدواریم با تشکیل این انجمن و اجرایی شدن اهداف تعیین شده برای آن، بتوانیم مصرف سوخت را در کشور بهینه کرده و سوختهای زیستی را وارد چرخه سوخت مصرفی کشور کنیم.

کد خبر 241777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =