قراردادهای جدید نفتی ایران زمینه همکاری بلندمدت را فراهم می کند

نماینده شرکت انگلیسی امک فاستر ویلر با اظهار تمایل برای حضور در کنفرانس نفتی ایران در لندن گفت: فرصتهای مطلوبی برای همکاری میان شرکتهای ایرانی و انگلیسی در صنایع نفت و گاز وجود دارد.

گری درایبرگ، رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت انگلیسی امک فاستر ویلر در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: مشتاقانه روند اجرای توافق جامع هسته ای میان تهران و کشورهای گروه 1+5 در وین را دنبال می کنیم و معتقدیم که فرصتهای بسیاری در ایران در چهار حوزه فعالیت شرکت ما از جمله صنعت نفت و گاز، انرژیهای پاک، زیرساختهای زیست محیطی و بخش معدن وجود دارد.

وی افزود: شرکت امک فاستر ویلر در حال بررسی فرصتهای موجود در ایران و ارزیابی برای انتقال مهارتها، دانش و تجربه های خود در حوزه های فعالیت خود است، همچنین ما خواهان ازسرگیری همکاری خود با شرکتهای بین المللی و شرکت ملی نفت ایران در پروژه های نفت و گاز این کشور در صورت لغو تحریمها هستیم.

رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت امک فاستر ویلر تصریح کرد: این شرکت در گذشته و پیش از تشدید تحریمهای آمریکا و اتحادیه اروپا همکاری خوبی با برخی شرکتهای پیمانکار مهندسی در صنعت نفت و گاز ایران داشته است و امیدواریم این روابط پس از لغو تحریمها دوباره از سرگرفته شود.

درایبرگ عنوان کرد: ایران چهارمین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت خام جهان و نخستین ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد، از این رو معتقدم فرصتهای مطلوبی برای همکاری میان شرکتهای ایرانی و انگلیسی در صنایع نفت و گاز وجود دارد.

وی ادامه داد: بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس در جریان دیدار و گفتگو در تهران بر اهمیت روابط برد - برد و تقویت همکاریهای دو جانبه تاکید کردند، از این رو من نسبت به آینده همکاریهای میان شرکتهای ایرانی و انگلیسی در حوزه های مختلف بویژه صنعت نفت و گاز خوش بین هستیم.

این مسئول شرکت امک فاستر ویلر با اشاره به تجربه نخستین سفر خود به ایران گفت: در این سفر نشانه های مطلوبی از آغاز دوباره روابط بلندمدت میان تهران و لندن به چشم می خورد.

درایبرگ تاکید کرد: شرکت امک فاستر ویلر آمادگی دارد پس از لغو تحریمها، فرصتهای موجود را برای حضور در بخشهای بالادستی، میان دستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز ایران ارزیابی کند.

وی با اشاره به اهمیت کنفرانس لندن که قرار است در آن مدل جدید قراردادهای نفتی ایران رونمایی و پروژه های منتخب برای توسعه معرفی شوند، گفت: شرکت امک فاستر ویلر حضور در این روز تاریخی و مهم را یک امتیاز به شمار می آورد و تلاش می کند تا از آن سهمی داشته باشد.

کد خبر 246178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =