کاهش قیمت نفت سبب افت تولید نفت خام آمریکا شده است

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با کاهش برآورد خود از تولید نفت خام در ایالات متحده اعلام کرد که به علت پایین آمدن قیمت نفت، تولید امسال این کشور از برآوردهای پیشین کمتر بوده است.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، تازه ترین آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یکی از زیرمجموعه های وزارت انرژی این کشور تایید کننده این نکته هستند که تولید نفت خام آمریکا به علت به صرفه نبودن سرمایه گذاری و چالش شرکتها برای ادامه کار در بازار ارزان نفت، روند کاهشی در پیش گرفته است.

سرمایه گذاران و تحلیلگران نفت از این که تولید نفت آمریکا بویژه در حوزه های نفت شیل حتی با وجود کاهش سرمایه گذاری در حفاری در پی سقوط قیمتها در سال گذشته دچار نوسان شدید نشد، شگفت زده شده اند.

شرکتهای نفتی با کاستن از هزینه ها موفق شدند بهره وری خود را در مقابل کاهش قیمتها افزایش دهند و تولید خود را نزدیک ارقام چند دهه اخیر نگاه دارند.

با این وجود، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز دوشنبه (9 شهریور ماه) در یک پیام وبلاگی اعلام کرد که با استفاده از روش پژوهشی جدید، برآورد خود از تولید در پنج ماه نخست امسال را  40 هزار تا 130 هزار بشکه در روز کاهش داده است.
 
بیشترین بازبینی ها در ارقام تولید در حوزه های نفتی تگزاس و خلیج مکزیک صورت گرفته است.

افزون بر این، داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی از آن است که تولید نفت خام در ماه ژوئن با 100 هزار بشکه کاهش به 9 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید و در نتیجه،  میانگین تولید نفت این کشور در نیمه نخست امسال به 9.4 میلیون بشکه در روز بالغ شد.

با انتشار این خبر، قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (دوشنبه، 9 شهریور ماه) بازارهای جهانی نفت خام افزایش یافت.
 
قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات آتی دیروز بازار بورس نیویورک با سه دلار و 98 سنت افزایش (8.8 درصد رشد)، 49 دلار و 20 سنت برای هر بشکه داد و ستد شد.

در همین حال قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر در پایان معاملات آتی دیروز بازار آی سی یی (ICE) لندن با چهار دلار و 10 سنت افزایش (2.8 درصد رشد)، 54 دلار و 15 سنت برای هر بشکه معامله شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا داده های خود از تولید نفت تا ماه ژوئن را در روز دوشنبه تکمیل کرد، این اداره در تازه ترین گزارش ماهانه چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود برای نخستین بار به جای داده های سازمانهای دولتی، مستقیم از اطلاعات شرکتهای تولید کننده و بهره بردار استفاده کرده است.

تحلیلگران بانک آمریکایی مورگان استانلی اعلام کردند: پیش از انتشار گزارش جدید، دامنه و منبع کاهش تولید چندان امیدوار کننده نبود.
 
هنوز می توان به ثبات در تولید نفت آمریکا اطمینان داشت، شمار دکلهای حفاری فعال ایالات متحده برای شش هفته پیاپی افزایش داشت و سبب نگرانی درباره از سر گیری رشد تولید پیش از زمان مورد انتظار شد. 

همچنین تحلیلگران بانک گلدمن ساکس روز جمعه (ششم شهریور ماه) در یادداشتی اعلام کردند که بر اساس آمار دکلهای حفاری موجود، انتظار می رود تولید نفت آمریکا در سه ماه چهارم امسال 130 هزار بشکه در روز بالاتر از سال پیش باشد، که پنج هزار بشکه بیشتر از برآورد هفته پیش این شرکت است.

هفته گذشته، قیمتهای جهانی نفت خام به پایین ترین سطح در 6 سال گذشته رسید، اما روزهای پنجشنبه، جمعه و دوشنبه سیر صعودی داشت.
کد خبر 246182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =