۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
  • کد خبر: 248110
سیاستهای ویژه دولت برای کاهش آلودگی هوا

برنامه های جامع دولت در جهت کاهش آلایندگی هوا همچون ارتقای استاندارد سوخت، ارتقای استاندارد خودروها، توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها، اصلاح کیفیت خودروهای سنگین و غیره به طور جدی در حال پیگیری است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان این که دولت سیاستهای ویژه‌ای برای کاهش آلودگی هوا دارد گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته از دستگاههای مرتبط با موضوع کاهش آلودگی هوا گزارشی درباره وضع کیفیت هوا اخذ و جلساتی پیرامون این موضوع برگزار می‌ کند.

وی درباره اجرای طرح کمربند سبز در حاشیه کلانشهرها افزود: برنامه کمربند سبز برای شهرهای بزرگ یکی از برنامه های سوم توسعه بود که ارزیابی ما این است که وجود کمربند سبز برای شهرهای بزرگ بسیار ضروری است، زیرا این امر می‌تواند در مقابله با پدیده گرد و غبار و کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار باشد.

ابتکار به بحث بنزین پتروشیمی اشاره و تصریح کرد: بنزین پتروشیمی‌ها از اوایل سال 93 از جایگاههای سوخت و به صورت مرحله به مرحله در کلانشهرهای کشور  حذف شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به تدریج توزیع بنزین یورو4 در سطح 8 کلانشهر کشور در حال گسترش است و به همین دلیل در سال 93 در بسیاری از کلانشهرها شاهد بهبود کیفیت هوا نسبت به سال 92 بودیم و در سال 94 نیز مواردی از هوای ناسالم که در شهرهای بزرگی همچون اصفهان، تهران و کرج اعلام شده که دلیل آن گرد و غبار بوده است.

وی با اشاره به برنامه های جامع دولت در جهت کاهش آلایندگی هوا عنوان کرد: ارتقای استاندارد سوخت، ارتقای استاندارد خودروها، توسعه حمل و نقل عمومی در شهرها، اصلاح کیفیت خودروهای سنگین، مدیریت موتوسیکلتها، توسعه مدیریت هیبریدی و استفاده از گازهای طبیعی و اصلاح ساختار نیرگاهها و  استفاده نکردن از مازوت در شهرهای نیروگاهی از سیاستهای دولت در جهت کاهش آلایندگیهای هواست که به طور جدی در حال پیگیری است.

ابتکار با اشاره به همکاری وزارتخانه‌ هایی که دفاتر محیط زیست خود را فعال کرده‌اند، افزود: وزارتخانه‌ های امورخارجه و جهاد کشاورزی از دفاتر فعلی خود برای پیگیری مسائل مربوط به محیط زیست استفاده می‌کنند و وزارتخانه‌ های نفت و صنعت، معدن و تجارت نیز یک دفتر به این بحث اختصاص داده‌اند، دیگر وزارتخانه‌ ها هم در حال ایجاد چنین دفاتری هستند.

کد خبر 248110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =