تهران و سئول درحوزه فناوری‌ و صنایع خلاق تفاهمنامه همکاری امضا کردند

تفاهمنامه همکاری در حوزه فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق توسط سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و یون بیونگ سه، وزیر خارجه کره جنوبی امضا شد.

به گزارش شانا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، با حضور رؤسای جمهوری ایران و کره جنوبی 19 سند همکاری امضا شد که از این میان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره جنوبی ضمن ابراز تمایل به ترغیب و رشد و توسعه دوجانبه از طریق تبادلات و همکاری در حوزه فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق، تفاهمنامه‌ای امضا کردند.

در این تفاهمنامه دو طرف بر تشویق و ترغیب همکاری در فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق بر پایه تساوی، عمل متقابل و منافع دوجانبه و مطابق قوانین مربوطه طرفها، توافق کردند.

همچنین از دیگر زمینه‌ های همکاری تفاهمنامه یاد شده می‌توان به برگزاری جلسه های مشاوره‌ های بازرگانی در سطح بنگاهها و مشارکت در بازارها به منظور تسهیل فعالیتهای بازرگانی میان طرفها، ترغیب شرکتهای خطرپذیر و راه‌اندازی فعالیتها در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق، شرکت در نمایشگاهها و جشنواره‌ ها به منظور گسترش تبادلات در صنایع نشر و انتشار دانش و تجربیات و سایر همکاریها و تبادلات در حوزه‌ های فناوریهای فرهنگی و صنایع خلاق اشاره کرد.

این یادداشت تفاهم برای یک دوره سه ساله از تاریخ امضا آن معتبر خواهد بود و بعد از آن به صورت خودکار برای دوره سه ساله بعدی تمدید خواهد شد، مگر این که هر یک از طرفها با ارسال یادداشت کتبی 6 ماهه قبلی به طرف دیگر از طریق مجاری دیپلماتیک آن را فسخ کند.

کد خبر 259425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =