به گزارش شانا، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران، گفت: طبق مصوبه دولت در اواخر پارسال، نوسازی ناوگان تاکسیرانی و جایگزینی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در دستور کار سازمان تاکسیرانی، شرکتهای خودروساز و دیگر نهادها قرار گرفت.
وی با اشاره به وجود 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران، افزود: برای نوسازی تاکسیهای فرسوده از سوی دولت تمهیداتی همچون وام 20 میلیون تومانی با کارمزد 16 درصد در نظر گرفته شده است.
رستگاری درباره کندی روند نوسازی تاکسیهای فرسوده تصریح کرد: موضوع اصلی طرح نوسازی تاکسیهای فرسوده هیچگونه مشکلی نداشته و در حال اجراست، اما بزرگترین مشکل در روند نوسازی تاکسیهای فرسوده، عملیات بانکی در بحث ضامن برای اخذ وام است.
معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با اشاره به مراکز مجاز اسقاط تاکسیهای فرسوده تحت نظر ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت، عنوان کرد: موفقیت در اجرای این طرح بستگی به میزان استقبال مالکان تاکسیهای فرسوده دارد.
وی به سیاستهای اصلی سازمان محیط زیست در زمینه کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: سازمان محیط زیست بنیان گذار اجرای همه طرحهای مربوط به کاهش آلودگی هواست.
رستگاری تاکید کرد: همکاری و هماهنگی بانکهای عامل برای تسهیل در مراحل دریافت وام نوسازی تاکسیهای فرسوده سبب شتاب در روند تحویل خودروهای جایگزین و سرانجام کاهش آلودگی هوا خواهد شد.
نظر شما