توسعه صنعت پتروشیمی مستلزم توسعه صنایع پایین دستی است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: توسعه صنعت پتروشیمی زمانی می‌تواند موفق باشد که صنایع پایین دستی آن نیز شکل بگیرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، اسحاق جهانگیری، دیروز (پنجشنبه، 13 آبان ماه) در مراسم افتتاح نخستین خط تولید فیلم پلی‌استر اظهار کرد: خوشبختانه در خط تولید فیلم پلی‌استر مواد اولیه پتروشیمی در این صنعت به کار رفته و منجر به تولید محصول شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: بخش خصوصی باید موتور اصلی در اقتصاد ایران باشد و این یک سیاست غیرقابل بازگشت در کشور است.

وی با بیان این که با اجرای اصل 44 قانون اساسی، محدودیت رشد بخش خصوصی برداشته شد، عنوان کرد: حریم و حرمت بخش خصوصی باید حفظ شود تا این بخش بتواند میدان‌دار اصلی اقتصاد باشد.

جهانگیری با تاکید بر این که امروز کاملا مشخص شده که منابع و بودجه دولتی نقش محدودی در توسعه کشور و اشتغال‌زایی دارند، افزود: تجربیات موفق دنیا در صنعتی شدن کشورها نیز این واقعیت را بیان می‌کند که باید شرایط برای فعالیت و سرمایه گذاری بخش خصوصی فراهم باشد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تمهیدهای لازم برای تامین منابع مالی بخش خصوصی اندیشیده شده و بخش خصوصی می‌تواند از صندوق توسعه ملی که سالانه بخشی از درآمدهای حاصل از فروش نفت در آن ذخیره می‌شود، تسهیلات دریافت کند.

معاون اول رئیس‌جمهوری در ادامه بر لزوم همکاری نظام بانکی و بازار سرمایه با بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: دولت شرایط مناسب بین‌المللی را نیز فراهم کرده است تا این بخش بتواند از منابع خارجی در سرمایه گذاری‌های خود استفاده کند.

جهانگیری افزود: از نگاه دولت، بخش خصوصی باید از فرصت‌های لازم برای توسعه برخوردار باشد و در اقتصاد مقاومتی نیز یکی از پنج رویکرد اصلی مردمی کردن اقتصاد است.

کد خبر 272284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =