توسعه صنعت پتروشیمی ایران با شتاب ادامه دارد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: امروز، صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق زاده با اشاره به این که ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای پتروشیمی با توجه به دارا بودن ارزش افزوده بالا می تواند به تحولی بزرگ در این صنعت منجر شود، اظهار کرد: سرمایه گذاری های جدید می تواند این صنعت را طی سال های آتی متحول کرده و منجر به افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی شود.

وی با بیان این که امروز صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری های نوین جهان و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می پیماید، افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر ارتقای هرچه بیشتر کیفیت فرآورده های تولیدی در  مجتمع های پتروشیمی ایران برای حضور در بازارهای جهان تصریح کرد: مجتمع ها با تغییر معیارها و افزایش سطح کیفی تولیدات می توانند افزون بر تامین نیاز داخل در بسیاری از بازارهای جهانی نیز حضوری گسترده داشته باشند.

بساق زاده ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی همگام با سرمایه گذاری های جدید می تواند با مشارکت بخش خصوصی و نظام بانکی کشور با شتاب بیشتری محقق شده و شرایط برای افزایش سطح کمی و کیفی محصولات تولیدی فراهم شود.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: رقابت سالم و انتقال دانش فنی نیز می تواند میان مجتمع های پتروشیمی کشور همکاری شایسته ای را به همراه داشته و سطح فرهنگ تعالی را گسترش دهد.

وی با بیان این که تعامل میان بخش های بالادستی و میان دستی می تواند منجر به توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی شود، گفت: تامین به موقع خوراک مورد نیاز صنایع تکمیلی و سرمایه گذاری برای متنوع سازی محصولات تولید شده در این بخش می تواند زمینه را برای تکمیل زنجیره ارزش و افزایش کارایی بخش های فعال در صنایع تکمیلی فراهم کند.

بساق زاده اظهار کرد: امروز مجتمع های پتروشیمی ایرانی با تولید انواع محصولات پلیمری و شیمیایی متنوع می توانند بسیاری از نیازهای داخل را تامین کنند و خوشبختانه با برنامه ریزی های انجام شده، در آینده نزدیک کالاهایی که از خارج کشور وارد می شوند، قابلیت تولید در داخل کشور را خواهند داشت.

کد خبر 280063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =