سه دکل حفاری در حال انتقال به موقعیت میدان نفتی آزادگان جنوبی است

سه دکل حفاری سنگین خشکی شرکت ملی حفاری ایران در حال جابجایی و انتقال به موقعیت میدان نفتی آزادگان جنوبی در استان خوزستان است.

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران امروز (جمعه سوم مرداد ماه) در گفتگو با خبرنگار شانا، اظهار کرد: در راستای تقویت ناوگان حفاری در این میدان، قرار است در مرحله نخست 6 دستگاه حفاری به منطقه منتقل شود که در گام نخست، سه دکل  27، 28 و 81 فتح در این موقعیت مستقر می شود.

 مهندس منوجهر اسدی با بیان این که مقرر شده شرکت ملی حفاری  50 حلقه چاه در میدان آزادگان حفاری کند، افزود: زیرساختهای لازم (لوکیشن) برای استقرار این دکلها ساخته شده است و به محض ورود به منطقه و مراحل نصب، عملیات حفاری چاههای جدید (توسعه ای) کلید می خورد.

وی با اشاره به این که پیش از این دو دستگاه حفاری 32 و 89 فتح  این شرکت که در شمار دکلهای تمام برقی و مجهز به تجهیزات روز آمد از جمله تصفیه سیال حفاری است در این میدان نفتی مستقر بوده است، گفت: با کاربست این دستگاه ها سه حلقه چاه حفاری و تکمیل و هم اکنون حفاری دو حلقه چاه در مراحل پایان کار قرار دارد.

اسدی اظهار کرد: حفاری و تکمیل چاه شماره  041 با به کارگیری دستگاه حفاری 89 فتح به مدت 20 روز زودتر از برنامه، و به دست آوردن رکورد 900 متر حفاری افقی روی چاه شماره 035 به وسیله دستگاه حفاری 32 فتح از موفقیتهای به دست آمده در عملیات حفاری در میدان نفتی آزادگان به شمار می آید. 

مدیر پروژه حفاری میدان نفتی آزادگان جنوبی در شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: با توجه به این که حفاری در این پروژه به صورت کلید در دست است و علاوه بر عملیات حفاری، ارائه خدمات تخصصی و پشتیبانی به عهده شرکت ملی حفاری است، تلاش مجموعه کارکنان این است که این پروژه براساس برنامه و در نزدیکترین زمان ممکن اجرا شود.

در پی دستور وزیر نفت مبنی بر شتاب بخشی در اجرای طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی، حفاری 50 حلقه چاه در این میدان از سوی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان کارفرمای طرح به شرکت ملی حفاری ایران واگذار شده است.

 
کد خبر 221769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =