روسنفت برای مقابله با تحریمهای آمریکا آماده می شود

روسنفت در حال آماده سازی طرحی برای کاهش تاثیر تحریمهای آمریکا علیه این شرکت است.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، شرکت روسنفت، بزرگترین تولید کننده نفت روسیه، به دلیل افت پیاپی تولید در سه ماه دوم، در حال آماده سازی طرحی برای محدود کردن تاثیر تحریمهای آمریکا علیه این شرکت است.

ایگور سچین، مدیرعامل شرکت روسنفت در بیانیه ای و با اعلام درآمدهای سه ماه دوم این شرکت گفت: به همراه شریکان خود که شرکتهای بزرگ نفتی جهان هستند، در حال آماده سازی طرحی برای کاهش تاثیر تحریمها روی شرکت روسنفت هستیم.

روسنفت از جمله شرکتهای روسی است که به دنبال پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه در فهرست تحریمهای آمریکا قرار گرفت.

با آنکه شرکت روسنفت زیاد مقروض نیست اما این شرکت به دنبال کاهش بدهی ها و ازسرگیری تولید است.

الکساندر کورنیلوف، یک تحلیلگر نفت و گاز بانک آلفا مستقر در مسکو گفت: کاهش بدهی های خالص روسنفت که در سه ماه دوم امسال با 5.7 درصد کاهش به 1.495 تریلیون روبل (واحد پول ملی روسیه) رسیده است، نشان می دهد که این بدهی ها در حال کاهش است.
 
وی افزود: این روند، به ویژه در شرایط اعمال تحریمهای آمریکا علیه این شرکت، مثبت است.
 
سود سه ماه دوم منتهی به 30 ژوئن شرکت روسنفت تقریبا با افزایش هشت برابری به 4.87 میلیارد دلار (171 میلیارد روبل) رسید.
 
این رقم از 156.7 میلیارد دلار برآورد تحلیلگران پیشی گرفته است.
 
فروش نفت و گاز شرکت روسنفت در این دوره با 24 درصد افزایش به 757 میلیارد روبل و درآمدهای آن نیز با 22 درصد افزایش به 1.44 تریلیون روبل رسید.
 
تولید نفت روسنفت در سه ماه دوم امسال در مقایسه با سه ماه پیش از آن به دلیل به توافق نرسیدن با شرکت ارائه خدمات نفتی یوراژیا دریلینگ که منجر به برداشتن دکلهای حفاری شد، با 1.4 درصد کاهش به 4.13 میلیون بشکه در روز رسید.
 
تولید نفت و گاز روسنفت به طور مشترک در سه ماه دوم امسال در مقایسه با سه ماه پیش از آن با 0.9 درصد کاهش به 5 میلیون بشکه معادل نفت در روز رسید.
 
روسنفت همچنین اعلام کرد: در ماه ژوئیه 1.9 میلیارد دلار پیش پرداخت از شرکت بی پی انگلیس برای یک توافقنامه بلندمدت عرضه نفت و فرآورده های نفتی دریافت کرده است.
کد خبر 221773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =