ضرورت استقرار و نگهداشت سیستم مدیریت یکپارچه IMS در نفت خزر

مدیرعامل شرکت نفت خزر بر ضرورت استقرار و نگهداشت سیستم یکپارچه مدیریتی (IMS) در این شرکت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، علی اصولی در جلسه اختتامیه ممیزی داخلی شرکت نفت خزر، ضمن تاکید بر لزوم استقرار و نگهداشت سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان با توجه به محاسن سیستم در ایجاد و تقویت رویکرد سیستمی و برنامه ای در واحدها برای تحقق اهداف کلان سازمان، خواستار تعیین میزان اثربخشی سیستمهای مدیریتی طی مدت استقرار سیستم IMS در سازمان شد.

وی همچنین مهندسی ارزش و ارزیابی اقتصادی طرحها و تعریف پروژه های مشخص را باهدف ارتقای میزان انگیزش کارکنان سازمان امری ضروری اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، ممیزی داخلی سیستم مدیریت یکپارچه IMS و راهنمای HSE-MS در ستاد و منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر انجام شد و تحلیل و بازخوردهای این سیستم همانند تحلیل اندازه گیری شاخصهای فرآیند و مقایسه آن با سالهای گذشته، تدوین اهداف و برنامه های استراتژیک و ... با هدف بهبود مستمر فعالیتها ارزیابی شد.

همچنین در جلسه اختتامیه ممیزی داخلی شرکت نفت خزر، مسائلی همچون انطباق اهداف سازمان با استراتژیهای تدوین شده، بهبود فرآیندها و شاخصهای اندازه گیری، مدیریت موثر اقلام و تجهیزات، شفاف سازی تعامل واحد اچ اس یی(بهداشت، ایمنی و محیط زیست) با سایر واحدها، تحلیل خروجی فرآیندهای کاری سازمان، ارزیابی موثر تامین کنندگان، توسعه و بهبود زیر ساختها و ارتباطات فنآوری، بهبود در سطح کنترل ریسکهای شناسایی شده فعالیتهای شرکت و پیشنهاد در باره اجرای کنترل پروژه که از اهداف کلی سیستم IMS و لازمه بهبود و ارتقای سیستم است، بحث و بررسی شد.

شرکت نفت خزر از سال 1388 اقدام به طرح ریزی برای استقرار سیستم مدیریت یکپارچه در سطح ستاد و منطقه عملیاتی کرده است و طی این سالها در ممیزیهایی که از طرف شرکت IMQ انجام شده، مواردی به صورت نقاط قوت، پیشنهاد بهبود و عدم انطباق به شرکت ارائه شده که خوشبختانه سبب بهبود مستمر در زمینه های مختلف شده است.

کد خبر 224410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =