صادرات نفت عربستان ثابت باقی ماند

صادرات نفت عربستان در ماه ژوئیه 2014 میلادی با وجود افزایش تولید نفت این کشور در همین مدت، بدون تغییر ماند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، صادرات نفت خام عربستان سعودی در ماه ژوئیه 2014 میلادی در مقایسه با ماه پیش از آن ثابت ماند.

گفته می شود افزایش رکورد-گونه مصرف داخلی سوخت برای تولید برق در این کشور، مازاد تولید نفت عربستان را بلعیده است و از صادرات آن جلوگیری می کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده موسسه جودی، عربستان در ماه ژوئیه روزانه 6 میلیون و 989 هزار بشکه نفت صادر کرد؛ این کشور در ماه مه امسال 6 میلیون و 987 هزار بشکه در روز صادر کرده بود.

اطلاعات نشان می دهد که صادرات نفت عربستان به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت جهان و یکی از مهره های اصلی در سازمان صادرکنندگان تولید نفت (اوپک) در سه ماه گذشته به کمترین حد خود از سپتامبر 2011 میلادی رسیده است.

با وجود این، تولید نفت عربستان در ماه ژوئیه امسال افزایش یافت و به روزانه 10 میلیون و پنج هزار بشکه رسید. عربستان در ماه ژوئن موفق به تولید 9 میلیون و 780 هزار بشکه نفت در روز شده بود.

تولید نفت ماه ژوئیه 2014عربستان در یکسال گذشته بیشترین مقدار را داشته و از این نظر یک حد نصاب تازه است.

عربستان در ماه ژوئیه امسال روزانه 899 هزار بشکه نفت برای تولید برق استفاده کرد. این مقدار در ماه ژوئن برابر با 827 هزار بشکه و در ماه مه امسال برابر با 680 هزار بشکه بود.

مصرف نفت برای تولید برق در ماه ژوئیه امسال بیشترین مقدار مصرف از ماه اوت 2010 در عربستان به حساب می آید. عربستان بطور معمول در تابستان تولید نفت خود را برای پاسخ به مصرف تولید برق داخلی، بالا می برد.

کد خبر 225016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =