برنامه قبرس برای صادرات گاز با خط لوله به مصر

قبرس به دنبال صادرات گاز با خط لوله به مصر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قبرس و مصر روز سه شنبه (چهارم آذرماه) توافق کردند که به محض بهره برداری از منابع گازی قبرس، گفتگوها درباره صادرات گاز این کشور به مصر را شتاب دهند.

قبرس اواخر سال 2011 میلادی ذخایر فراساحلی گاز کشف کرد؛ این در حالی است که مصر در سالهای اخیر از یک صادرکننده گاز به یک واردکننده عمده این سوخت پاک بدل شده است.

شریف اسماعیل، وزیر نفت و منابع معدنی مصر در شهر نیکوزیا، پایتخت قبرس به خبرنگاران گفت: مصر زیرساختهای بزرگ گازی دارد و می تواند گاز وارداتی از سواحل قبرس را استفاده کند.

وی افزود: برای هر دوکشور بسیار سودآور و مفید است که با مشارکت یکدیگر همکاری در زمینه توسعه منابع گازی قبرس و صادرات آن را توسعه دهند و این برنامه را تحقق بخشند.

وزیر نفت مصر به همراه یورگوس لاکوتریپیس، همتای قبرسی خود در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که توافق کرده اند گفتگو درباره صادرات گاز را به مصرشتاب بخشند.

وزیر نفت قبرس گفت: ظرف دو ماه آینده، ما یک ارزیابی فنی درباره گزینه های صادرات گاز خواهیم داشت.

وی افزود: بهترین گزینه هم اکنون به نظر می رسد که صادرات گاز با خط لوله باشد.

وزیر نفت مصر نیز با بیان این که این خط لوله می تواند به صورت مستقیم به مصر کشیده شود، افزود: ما می توانیم هر مقدار گازی را که دریافت می کنیم هم برای مصرف بازار داخلی و هم برای صادرات ال ان جی استفاده کنیم.

کد خبر 229668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =