بزرگترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی در خاورمیانه بزودی بهره برداری می شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: شناور «دریا پاک 1» به عنوان بزرگترین شناور جمع آوری آلودگیهای نفتی در خاورمیانه، بهمن ماه امسال بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفتخیز جنوب، ابراهیم ایدنی، چهارشنبه ( 24 دیماه) در نشست خبری با بیان مطلب بالا، افزود: این شناور با آبخور حدود چهار متر و سرعتی معادل 16 گره دریایی و ظرفیت جمع آوری یک هزار و 200 متر مکعب، برای جمع آوری لکه ها و پاکسازی آبهای آلوده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی هزینه صرف شده برای ساخت این شناور را 21 میلیون یورو عنوان و اظهار کرد: همچنین چهار فروند دیگر از سری شناورهای جمع آوری آلودگیهای نفتی پس از انجام آزمایشهای نهایی تا قبل از پایان سال وارد آبهای خلیج فارس می شوند.

ایدنی گفت: براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان امسال 6 فروند شناور مسافری و دو فروند شناور امداد و نجات دریایی نیز  با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال به ناوگان مسافرتهای دریایی هرمزگان اضافه می شود.

استان هرمزگان با دو هزار و 238 کیلومتر مرز دریایی بزرگترین استان ساحلی کشور است و سالانه بیش از 10 هزار فروند کشتی تجاری در آبهای این استان تردد می کنند.


کد خبر 232988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =