۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
  • کد خبر: 233745
تداوم کاهش قیمت بنزین در آمریکا

موسسه مطالعاتی لاندبرگ روز یکشنبه (پنجم بهمن ماه) از کاهش قیمتهای بنزین در آمریکا در دو هفته گذشته به پایینترین سطح از ماه آوریل سال 2009 میلادی تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه لاندبرگ روز یکشنبه اعلام کرد که قیمتهای نفت در آمریکا در دو هفته اخیر با 13.3 سنت کاهش به پایینترین سطح از آوریل 2009 تاکنون رسید اما به گفته این موسسه پایان کاهش ماهانه نزدیک است.

بر اساس گزارش روز 23 ژانویه (جمعه سوم بهمن ماه) قیمتهای بنزین معمولی نسبت به گزارش پیشین این موسسه در تاریخ نهم ژانویه (19 دی ماه) به دو دلار و هفت سنت در هر گالن کاهش یافت.

قیمتهای اخیر بنزین در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از یک دلار و 24 سنت در هر بشکه کمتر است که دلیل آن افت بهای نفت خام در بازار از ماه ژوئن تاکنون به شمار می‌آید.

با این حال تریبلی لاندبرگ، ناشر این مطالعه، یادآور شد که شتاب کاهش قیمتهای بنزین در جایگاههای سوختگیری کمتر از دوره پیشین بوده است و بهای بنزین عمده‌فروشی برای مشتریان در 10 روز گذشته افزایش داشته است. این موسسه همچنین افزود که کاهش یا افزایش قیمتهای خرده‌فروشی بنزین می‌تواند زودهنگام باشد.

بنا بر این گزارش، قیمتهای نفت خام برنت و دابلیو‌تی‌آی آمریکا برای معاملات آتی هفته گذشته روند کاهشی خود را در پیش گرفت. قیمتهای نفت در تاریخ 16 ژانویه (جمعه 26 دی ماه) اندکی افزایش یافته بود.

کاهش کمتر بهای نفت بخشی از دلایل افت کمتر قیمت بنزین در هفته گذشته است که سبب افزایش قیمتهای عمده‌فروشی این فرآورده نیز شده است.

به گفته لاندبرگ، در میان 48 ایالت مطالعه شده، بیشترین قیمت بنزین در سانفرانسیسکو با دو دلار و 54 سنت و کمترین قیمت در البوکرکی در ایالت نیومکزیکو با یک دلار و 73 سنت در هر گالن ثبت شده است.

کد خبر 233745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =